استقرار یک موکب از شهرضا در مناطق سیل زده خوزستان

شهرضا - فرماندار شهرضا از استقرار یک موکب این شهرستان برای کمک به مردم زلزله‌زده خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد عصر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای اداری این شهرستان، با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ تحت عنوان "رونق تولید"، خاطرنشان کرد: ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی با تسهیل صدور مجوزها، کاستن از اطاله امور اداری و افزایش راندمان کاری، می‌توانند در تحقق شعار سال مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه سخت‌گیری در اعمال قانون و صدور دستورهای فراقانونی، باعث دلسردی تولیدکنندگان می‌شود، اظهار کرد: ایجاد بازار عرضه محصولات ایرانی در داخل و خارج کشور و ترویج فرهنگ تولید، اقتصاد ملی را تقویت و خودکفایی داخلی را به ارمغان می‌آورد.

فرماندار شهرضا با تأکید بر ضرورت مهار نقدینگی، یادآور شد: حجم بالای سرمایه و نقدینگی موجود در کشور باعث کاهش ارزش پول ملی و ایجاد رکود تورمی شده است و تنها راه مهار آن، ایجاد واحدهای تولیدی و خدماتی است.

رفیعی‌نژاد با اشاره به وقوع سیل در بعضی استان‌های کشور، تصریح کرد: خسارت‌های ناشی از این بلای طبیعی در سه استان کشور، فراتر از حد تصور است و به بسیاری از زیرساخت‌ها و اموال و مساکن مردم آسیب زیادی واحد کرده است.

وی اضافه کرد: خسارات بارش‌های اخیر در شهرستان شهرضا بسیار اندک بوده است، اما بخش مهمی از این مسئله ناشی از ایجاد سیل‌بندها در مناطق بالادست بوده که در دوره‌های گذشته ایجاد شده است، بنابراین با حمایت نماینده مردم در مجلس و مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان طرح‌های جدید بیشتری در حوزه آبخیزداری و مهار روان‌آب‌ها در شهرستان اجرا می‌شود.

فرماندار شهرضا با اشاره به کمک‌های مردم این شهرستان به سیل‌زدگان استان‌ خوزستان، تصریح کرد: تاکنون ۱۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و کمک‌های غیرنقدی به ارزش ۳۰ میلیون تومان از طرف ناحیه مقاومت بسیج شهرستان به این مناطق ارسال شده و یکی از گروه‌های جهادی شهرضا با امکانات کامل نیز آماده اعزام است.

رفیعی‌نژاد ادامه داد: دهیاران شهرستان نیز پنج تا ۱۵ روز از حقوق ماهانه خود را در جشن گلریزان بخشداری برای کمک به هموطنان زلزله‌زده اهدا کرده‌اند که از این محل سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جمع‌آوری شده است.

وی تأکید کرد: لازم است کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی از طریق جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) به مناطق سیل‌زده ارسال شود تا سازماندهی مناسب در این زمینه ایجاد و کمک‌ها به همه مردم آن مناطق برسد.

فرماندار شهرضا اضافه کرد: ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک‌های نقدی و کمک‌های غیرنقدی به ارزش ۲۵ میلیون تومان، از طرف کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان جمع‌آوری و به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

رفیعی‌نژاد گفت: تاکنون دو تیم از جمعیت هلال احمر شهرستان به مناطق سیل‌زده استان لرستان و حدود ۳۰ نفر از امدادگران این جمعیت به مناطق سیل‌زده استان خوزستان اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه هریک از اصناف و واحدهای صنفی که به مردم سیل‌زده کمک کنند از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند، خاطرنشان کرد: یک موکب از شهرستان با حمایت شهرداری به مناطق سیل‌زده اعزام می‌شود و کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم را با سیل‌زدگان می‌رسانند.

فرماندار شهرضا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا برای سخت سه باب منزل در مناطق سیل‌زده اعلام آمادگی کرده است.

رفیعی‌نژاد با اشاره به افزایش ۴۴ درصدی میزان بارش‌ها در این شهرستان در مقایسه با میانگین بلندمت، تأکید کرد: بخشی از خسارات ناشی از بارش‌های اخیر اجتناب ناپذیر بود، اما بخش مهمی از آن نیز با رعایت اصول ایمنی و جلوگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها قابل پیشگیری بوده است؛ بنابراین نظارت بیشتر برای ممانعت از ساخت و سازهای غیرقانونی در شهرستان، بویژه در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، ضروری است.

کد خبر 372997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.