بازگشت بهبودیافتگان به چرخه مصرف، معضل فرایند مبارزه با اعتیاد

شهرضا - دادستان عمومی و انقلاب شهرضا گفت: بازگشت معتادان بهبودیافته به چرخه مصرف، معضل فرایند مبارزه با اعتیاد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمد محسنی‌اژیه عصر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، اظهار کرد: تغییر رویکرد جامعه و قانون گذاران نسبت به مسئله اعتیاد یکی از پیشرفت‌های مهم در عرصه مبارزه با مواد مخدر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ارکان پیشگیری از وقوع جرم و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، جلوگیری از بازگشت بهبودیافتگان به چرخه مصرف مواد است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا با بیان اینکه بازگشت معتادان بهبودیافته به چرخه مصرف، معضل فرایند مبارزه با اعتیاد است، یادآور شد: طرح تأسیس "سازمان حمایت‌های پس از خروج معتادان"، سال‌ها است که در مجلس شورای اسلامی مطرح است، اما تا زمان تصویب و اجرایی شدن آن، لازم است از ظرفیت‌های اجتماعی موجود برای این‌منظور استفاده کنیم.

محسنی تأکید کرد: اگر هریک از ادارات شهرستان بتوانند دو نفر از بهبودیافتگان را تحت حمایت قرار داده و دوره‌های آموزشی را برای آنان و خانواده این افراد برگزار کنند، در پایان سال به رشد قابل توجهی در مهار معضل اعتیاد می‌رسیم.

وی با بیان اینکه همیشه دولت‌ها نمی‌توانند همه خدمات اجتماعی مورد نیاز را ارایه کنند، یادآور شد: سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد حمایتی، امکان مناسبی برای حمایت معنوی از اینگونه افراد دارند، اما لازم است با سازماندهی فعالیت این نهادها، از توان آنان برای مقابل با این بحران استفاده شود.

وی ادامه داد: استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های رویارویی با انقلاب اسلامی شکست خورده‌اند، بنابراین تلاش می‌کنند برای دستیابی به اهداف خود از راه‌های دیگری همچون ترویج مواد مخدر استفاده کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا اضافه کرد: مقابله با اعتیاد تنها مستلزم استفاده از قوه قهریه نیست، بلکه برای موفقیت در این زمینه باید فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و حمایتی نیز انجام شود.

کد خبر 372996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.