از برگزیدگان ورلدپرس فوتو تا مستندی در ایتالیا

دنیای فرهنگ و هنر همواره زمینه ساز رخدادهای جنجال آفرین و مهم در جهان است. شما می‌توانید هر یکشنبه خلاصه‌ای از مهم‌ترین اتفاقات فرهنگی و هنری جهان را در ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از دوایرانی که توانستند در ورد پرس فوتو جزو سه نفر اول باشند تا اهل آب آزاده بی زار گیتی جایزه بهترین فیلم مستند «اکنون خاورمیانه» فلورانس شد، تیترهای خبرهای فرهنگ و هنر این هفته بودند همچنین جشنواره جهانی فجر بیشترین اخبار این هفته فرهنگ و هنر را به خود اختصاص دادند. در ادامه مشروح جزیئات این رویدادها آمده است.

نام‌های ایرانی در بین برگزیدگان "ورلد پرس فوتو ۲۰۱۹: به نقل از ایندیپندنت، تصویر دختر گریان در مرز آمریکا و مکزیک که توسط «جان مور» ثبت شده است، توانست جایزه ۱۰ هزار یورویی این رقابت را به خود اختصاص دهد همچنین برندگان جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۱۹ درحالی اعلام شد که نام دو ایرانی در بین برندگان و سه نفر اول این رقابت دیده می‌شد.

از معرفی سه فیم مروری بر آثار سینمایی آلمان تا افتتاحیه‌ای با دیده بان حاتمی کیا: معرفی سه فیلم دیگر بخش «مروری بر آثار سینمای آلمان» و افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر با نسخه‌ی مرمت شده‌ی فیلم «دیده‌بان» ابراهیم حاتمی‌کیا از جمله خبرهای جشنواره‌ی جهانی فجر است. به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سه فیلم «الهه دریا»، «مرد یخی» و «آنچه ما را نابود نمی‌کند» از آثار متفاوت سینمای آلمان در بخش «مروری بر آثار سینمای آلمان» در سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی آیند. تعداد فیلم‌های آلمانی جشنواره جهانی فیلم فجر ۶ اثر است.

نوازنده برزیلی در ایران اجرا کرد: «لئو گاندلمان» آهنگساز و نوازنده برزیلی در تهران روی صحنه رفت. گاندلمن در این کنسرت، رپرتواری از قطعات موسیقی سامبا و بوسا نووا (موسیقی جاز برزیلی) را اجرا کرد.

جشنواره کن با فیلم «جیم جارموش» افتتاح می‌شود: فیلم ترسناک «مرده‌ها نمی‌میرند» ساخته فیلمساز مستقل «جیم جارموش» به عنوان فیلم افتتاحیه هفتاد و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم کن به روی پرده خواهد رفت.

تولید شبکه مستند، برگزیده جشنواره فیلم «اکنون خاورمیانه» ایتالیا: «اهل آب» به کارگردانی آزاده بی زار گیتی برنده جایزه بهترین فیلم مستند و بهترین فیلم کوتاه از دهمین جشنواره فیلم «اکنون خاورمیانه» فلورانس شد.

فصل پایانی سریال بازی تاج و تخت منتشر شد: اولین قسمت فصل پایانی سریال پر طرفدار بازی تاج و تخت منتشر شد این سریال که از سال ۲۰۱۱ کار خود را آغاز کرد امسال پرونده اش بسته خواهد شد.

۶ گروه داوری در جشنواره جهانی فیلم فجر: امیر اسفندیاری با اشاره به ۱۰۹ اثر خارجی که در بخش‌های مختلف سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارند، تعداد کشورهایی را که در این جشنواره نماینده یا فیلم دارند ۷۵ کشور عنوان کرد.

کد خبر 372989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.