۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲
آرزویی که نقش بر آب شد

دروازه بان اسبق استقلال که آرزوی بازگشتن به تیم محبوبش را در سر می‌پروراند در سیل سپیدرود غرق شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آغاز بازی سپیدرود و تراکتورسازی در هفته بیست و پنجم مسابقات لیگ برتر، اشتباه عجیب محسن فروزان، دروازه‌بان تیم فوتبال تراکتور، سپیدرود رشت را به گل رساند. در دقیقه ۲ بازی پاس رو به عقب سلیمی برای فروزان با اشتباه این دروازه‌بان همراه بود و در ادامه توپ به بایرامی، مهاجم تیم فوتبال سپیدرود رسید و این بازیکن با ضربه پای چپ دروازه حریف تبریزی را باز کرد.

اشتباهی که فروزان در ابتدای بازی با سپیدرود رشت انجام داد و یک گل به حریف اهدا کرد، همه آرزوهای این دروازه‌بان ۳۰ ساله را نقش بر آب کرد و البته دردسر بزرگی هم برایش درست کرد؛ همین اشتباه باعث شد تمرکز فروزان در ادامه بازی از دست برود و دو گل‌ دیگر نیز در ادامه بخورد.

دلیل بهم خوردن تمرکز فروزان هدف بزرگی بود که خودش آن را دنبال می‌کرد اما ناگهان راه رسیدن به این هدف، بن‌بست شد. بر کسی پوشیده نیست که محسن فروزان علاقه خاصی به تیم استقلال دارد و همیشه این مسئله را نشان داده است.

از بچگی استقلالی بودم و عاشق استقلال

فروزان حتی زمانی هم که در تیم راه آهن بازی می‌کرد پس از شکست تیمش مقابل استقلال در مصاحبه‌ با یکی از رسانه‌ها گفته بود: وظیفه‌ام را انجام دادم، از بچگی استقلالی بودم و عاشق استقلال الان هم همه فکر و ذکرم و قلبم پیش استقلال است. یک سال طرفداران بی منت من را تشویق کردند و نمی‌توانم زحمات آن‌ها را فراموش کنم. آرزوی قهرمانی برای استقلال می‌کنم. تا من هم کنارشان قهرمانی را جشن بگیرم.

فروزان برای اینکه بتواند به تیم محبوبش برگردد خیلی تلاش کرد و اتفاقا در هر تیمی که بازی می‌کرد تنها قصدش این بود که همچنان جزو بهترین دروازه‌بان‌های ایران باشد تا شانس بازگشت به تیم استقلال تهران را بالا ببرد.

تمرکزی که از دست رفت

فروزان که طی ۷ هفته اخیری که برای تراکتور به میدان رفته است، هفت کلین‌شیت متوالی را برای خود به ثبت رسانده بود، وقتی متوجه شد برای رسیدن به رکورد سیدحسین حسینی، دروازه‌بان تیم استقلال تهران، راه زیادی ندارد تمام تمرکزش را روی این مسئله گذاشت تا با شکستن آن، باز هم خودش را به استقلالی‌ها ثابت کند. دقیقاً مثل همان زمانی که برای نشان دادن علاقه شدیدش به استقلال، یکی از بهترین بازی‌هایش را در هفته پایانی لیگ پانزدهم مقابل پرسپولیس انجام داد تا رقیب دیرینه استقلالی‌ها به قهرمانی نرسد.

شاید این بازی برای همیشه در خاطر پرسپولیسی‌ها بماند، پرسپولیس با وجود ارائه یک بازی تهاجمی موفق به پیروزی پر گل مقابل راه آهن نشد تا با برد استقلال خوزستان در اهواز جام قهرمانی را به تیم عبدالله ویسی بدهد.

فروزان در بازی با سپیدرود رشت به چیزی جز کلین‌شیت فکر نمی‌کرد اما وقتی گل اول را خورد، آن هم به خاطر اشتباهی که خودش داشت، همه چیز تغییر کرد. تمرکز فروزان بهم ریخت و این مسئله در ادامه بازی کاملا به چشم می‌خورد.

عمد یا غیرعمد؟

برخلاف همیشه، کمتر کسی به نداشتن تمرکز فروزان در ادامه بازی اشاره کرد و خیلی‌ها این گل‌ها را عمدی دانستند. دلیل اولی که برای عمدی دانستن گل‌ها بیان می‌شد، بازی مقابل تیم شهرش بود. از آنجا که محسن فروزان اهل گیلان است و این روزها سپیدرود رشت برای ماندن در لیگ برتر دست و پا می‌زند، خیلی‌ها گل‌های فروزان را عمدی دانستند اما مگر می‌شود عنوان قهرمانی تیم را با نیفتادن تیم دیگر عوض کرد؟ مگر می‌شود فروزان شانس قهرمانی تیمی که در آن بازی می‌کند را پایین بیاورد که سپیدرود رشت در لیگ برتر بماند؟

بدون شک چنین چیزی ممکن نیست چون همه می‌دانند سال‌ها بعد کسی نمی‌گوید محسن فروزان به سپیدرود رشت کمک کرد تا در لیگ برتر بماند و او افتخار گیلان است، بلکه همه خواهند گفت محسن فروزان با تلاش خود، کمک کرد تراکتورسازی تبریز قهرمان شود و به چنین عنوان ارزشمندی برسد. پس مطمئنا محسن فروزان برای موفقیت تیمش یعنی تراکتورسازی تبریز تلاش کرد اما بدشانسی آورد.

برای عمدی دانستن گل‌هایی که محسن فروزان مقابل سپیدرود رشت خورد، یک دلیل عجیب دیگر هم بیان شد و آن هم حضور همسرش در یک سایت شرط‌بندی بود. نکته جالب این است که فروزان هیچ وقت منکر این مسئله نشد و وقتی کمیته اخلاق او را به دلیل حضور همسرش در سایت شرط‌بندی محروم کرد، طبق دستور آن‌ها پیش رفت و دیگر اجازه نداد نسیم نهالی (همسرش) در این سایت فعالیت کند.

اگرچه شغل همسر محسن فروزان، مستقل از شغل او است و کمیته اخلاق نباید این دروازه‌بان را محروم می‌کرد اما برای جلوگیری از حواشی، این اتفاق افتاد که فروزان خیلی زود دست به کار شد و جلوی فعالیت همسرش برای تبلیغات این سایت را گرفت.

پرونده‌ای که دوباره باز شد

از زمانی که فعالیت همسر فروزان در سایت شرط‌بندی منع شد، تاکنون مدت زیادی می‌گذرد و در این مدت هم ظاهرا همسر فروزان در تبلیغ سایت شرط‌بندی فعالیت نداشت اما گل‌هایی که دروازه‌بان تراکتور مقابل سپیدرود رشت خورد، باعث شد این پرونده باز شود و این گل‌ها به مسئله تبلیغات سایت شرط‌بندی همسر فروزان ارتباط پیدا کند.

همانطور که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال پیگیر بود، همسر محسن فروزان دیگر در تبلیغات سایت شرط‌بندی فعالیتی نداشت. هیچ‌کس آبرویش را با پول عوض نمی‌کند. ضمن اینکه محسن فروزان به خوبی می‌دانست اگر در تراکتورسازی تبریز موفق باشد، شانس بیشتری برای رسیدن به پول دارد.

فروزان نیازی به شرط‌بندی نداشته

محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز برای خرج کردن در این تیم، هیچ نگرانی ندارد و مطمئنا با بازیکنانی که موفق‌تر کار کنند قرارداد بالاتری می‌بندد. پس با وجود مالک متمولی مثل زنوزی، دیگر محسن فروزان نیازی به این نداشت که در سایت‌های شرط‌بندی به دنبال پول باشد. ضمن اینکه علاقه فروزان به استقلال و البته تراکتور، باعث شد او تلاش بیشتری برای نزدیک شدن تیمش به قهرمانی انجام دهد تا پرسپولیس قهرمان نشود.

با این دلایل به نظر می‌رسد هم محمدرضا زنوزی در اخراج محسن فروزان عجله کرده و هم اینکه تصورات برخی هواداران تراکتور اشتباه بوده. چون بدون شک فروزان با داشتن رقیبی مثل محمدرضا اخباری هیچ‌وقت دلش نمی‌خواست گل بخورد که موقعیتش هم در تیم به خطر نیفتد. پس شاید بد نباشد زنوزی در تصمیم خود تجدید نظر کند.

برای این کار هم فقط کافی است زنوزی خودش را به جای فروزان بگذارد و ببیند با شرایطی که فروزان داشت، می‌توانست عمدا گل بخورد یا نه؟ آیا گل خوردن عمدی، ارزش تحمل این همه اتفاق بد را داشت یا خیر.

کد خبر 372978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.