اجرای آزمایشی پارک حاشیه‌ای+ جدول تعرفه

با رای اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تعرفه پارک حاشیه‌ای برای اجرای آزمایشی در ۳۰ خیابان اصفهان تا آبان ماه ۹۸ به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان در هفتاد و سومین جلسه علنی خود لایحه برقراری تعرفه پارک حاشیه‌ای ۱۳۶ خیابان اصفهان را مورد بررسی قرار داد که در نهایت مقرر شد این لایحه با پیشنهاد اعضای شورای شهر تا آبان‌ماه ۹۸ به‌طور آزمایشی به اجرا درآید.

علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در این جلسه هدف این طرح را ایجاد بازدارندگی برای پارک در حاشیه خیابان‌های شهر دانست و اظهار کرد: با اجرای کامل طرح، شاهد افزایش ۳۰ درصدی معابر شهری خواهیم بود که به نوعی این میزان برابر با ساخت ۳۰ درصد خیابان بیشتر در شهر است.

وی با تاکید بر اینکه کوچه‌های منتهی به طرح نیز برای جلوگیری از پارک خودروها مدیریت خواهند شد، افزود: این طرح برای خودروی افراد دارای معلولیت و نیز ۳۰ دقیقه اول برای پارک تمام خودروها رایگان بوده و هم‌اکنون درحال فرهنگ سازی پیش از آغاز اجرای آزمایشی طرح هستم.

صلواتی تصریح کرد: در سال ۹۵ این طرح در ۱۳ خیابان توسط بخش خصوصی انجام شد که به‌ویژه به دلیل نقص در فرهنگ‌سازی، نتیجه مطلوبی به همراه نداشت.

کورش خسروی، رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان که از موافقان این طرح بود، درباره مزایای آن توضیح داد: اجرای این طرح باعث اقبال مردم نسبت به پارکینگ‌های عمومی و نیز توجه به پارک معلولین در سطح شهر شده و همچنین اجرای آزمایشی آن می‌تواند نقص‌های اجرا را به خوبی مشخص کند

در نهایت اعضای شورای شهر با هشت رای موافق خود به شهرداری اجازه دادند این طرح را تا سقف ۳۰ خیابان اصفهان به‌طور آزمایشی به اجرا درآورد؛ اسامی این خیابان‌ها که همگی در درجه (الف) هستند و نیز تعرفه پارک حاشیه‌ای خیابان‌های اصفهان به شرح زیر است:

توحید (پل آذر تا چهارراه پلیس)، چهارباغ بالا، شریعتی (خیابان چهارباغ بالا تا خیابان توحید)، شمس آبادی، شیخ بهایی (چهارباغ عباسی تا خیابان ابوذر)، شمس آبادی، شیخ صدوق میانی، شیخ بهایی (چهارباغ عباسی تا خیابان ابوذر)، شیخ صدوق جنوبی، طالقانی (چهارراه شمس آبادی تا کاشانی)، کاشانی (چهارراه جهاد تا چهارسوق)، نظرشرقی، نظرغربی، نظر میانی، نیکبخت غربی، استانداری(خیابان سپه تا بلوار هشت بهشت)، استانداری( بلوار هشت بهشت تا چهارراه فلسطین)، باغ گلدسته (میدان امام حسین تا خیابان آمادگاه)، شهید دکتر بهشتی، بهشتی نژاد، حافظ، میر(شیخ صدوق تا چهارراه نظر)، میر (چهارراه شیخ صدوق تا میدان فیض)، بلوار هشت بهشت، سپه، حکیم نظامی (پل فلزی تا چهارراه حکیم نظامی)، حکیم نظامی (چهارراه حکیم نظامی تا ۳راه حکیم نظامی)، عبدالرزاق، علامه مجلسی،ولی‌عصر، سعادت آباد (میدان آزادی تا خیابان ملاصدرا) و سعادت آباد (خیابان ملاصدرا تا چهارراه شیخ صدوق)

همچنین تعرفه پارکینگ‌های عکمومی سطح شهر اصفهان نیز با اعلام نظریات کمیسیون های تلفیق، حمل ونقل و فناوری اطلاعات و امور اجتماعی و محیط زیست به تصویب رسید که مبلغ آن به صورت ریالی در جداول زیر آمده است.

کد خبر 372969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    0 0
    ببخشيد توضيح گروه بندي و درجه را زحمت بكشيد بفرماييد. در ضمن واحد ريال است؟
  • علی US ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    0 0
    منظور از گروه الف تا ج و نیزدرجه 1 الی 3 چیست؟
  • محسن IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    0 0
    خ فردوسی؟ خ سید علی خان؟ مرکز پزشکان و کوچه های قفل شده به خاطر پارک خودروهای مردمی که به پزشکان مراجعه می کنند چه شد؟ دیگه کم مونده توی خونه هامون پارک کنند. رفت و اومدمون که کلا مختل شده زمانی که مطب پزشکان باز است.