پایش زیست محیطی ۴۵۵ واحد صنعتی و خدماتی در کاشان

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان گفت: ۴۵۵ واحد صنعتی و خدماتی این شهرستان در سال ۹۷ پایش زیست محیطی قرار گرفت.

به گزارش ایمنا،حسین خادمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس جمع بندی عملکرد شهرستان کاشان در سال ۹۷ تعداد ۴۵۵ واحد صنعتی مورد پایش زیست محیطی قرار گرفت که ۲۶ مورد آن منجر به نمونه برداری و آنالیز در آزمایشگاه اداره و صدور اخطاریه در مسائل مختلف زیست محیطی برای ۱۵۲ واحد شد.

وی با اشاره به ۳۲ مورد ماموریت پایش شبانه نیز در این مدت انجام افزود: لیست صنایع آلاینده نیز براساس اطلاعات جمع آوری شده مورد بازنگری قرار گرفت.

خادمی ادامه داد: حدود هفت هزار نفر ساعت گشت و کنترل مناطق آزاد و حفاظت شده قمصر و برزک توسط یگان حفاظت محیط زیست انجام گرفت که منجر به ۳۶ مورد دستگیری متخلفین شکار و صید و کشف و ضبط ۱۴ قبضه اسلحه مجاز و چهار اسلحه غیر مجاز به همراه تعداد ادوات شکار و صید از آن‌ها شده است.

خادمی، با تاکید بر آموزش، ترویج و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در سطح جامعه، مدارس و دستگاه‌های مرتبط نیز انجام فعالیت‌ها و اقدام‌های مختلف فراخور مناسبت‌های زیست محیطی در طول سال گفت: این اقدامات در روز طبیعت، هفته زمین پاک، هفته محیط زیست، هفته هوای پاک و روز درختکاری با اجرای مراسم متنوع فرهنگی آموزشی از جمله شرکت در برنامه‌های آموزشی کانون‌های تابستانه و حضور برنامه کاشانه در منطقه حفاظت شده و برنامه‌های متنوع دیگر توسط واحد روابط عمومی و آموزش مرتبط با اهداف سازمانی انجام گرفت.

اجرای طرح محیط یار با حضور ۲۰ هزار دانش آموز در ۱۳۰ مدرسه

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان، تصریح کرداجرای طرح محیط یار با حضور ۲۰ هزار دانش آموز در ۱۳۰ مدرسه و طرح محیط بان نیز با حضور ۱۴۰۰ دانش آموز در ۲۳ مدرسه در پایان سال تحصیلی مورد ارزیابی قرار گرفت.

خادمی، تبادل تعداد ۳۸۳۵ نامه اداری، صدور تعداد ۳۰۲ پروانه احداث، ۶۱ پروانه بهره برداری و ۱۲ پروانه طرح توسعه برای واحدهای صنعتی و خدماتی را از دیگر اقدامات عملکرد این اداره در سال گذشته برشمرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کاشان دارای حدود ۱۲۰۰ واحد صنعتی خدماتی و ۸۰ معدن فعال و همچنین ۲۴۱ مرغداری است گفت: ۶۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده قمصر و برزک در این شهرستان تحت مدیریت سازمان قرار دارد.

کد خبر 372968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.