از بررسی منع حضور مقدری در شورا تا ایجاد دیپلماسی شهری با استان‌های دیگر

ورود جدی‌تر استاندار به موضوعاتی نظیر حضور شهردار در جلسه معاونین استاندار، منع حضور مهدی مقدری در شورای شهر، دیپلماسی شهری در مناطق سیل‌زده، شورای راهبری برنامه شهر - منطقه و برنامه‌های فرهنگی شهر انتظارات اعضای شورای شهر از استاندار اصفهان بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی، نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان پیش از ظهر امروز در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور عباس رضایی استاندار اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر شهرداری نیاز است که به‌ویژه در کمیسیون ماده پنج شهرداری اصفهانی مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: در قانون پیشنهاد شده تا شهرداران کلانشهرها در شورای معاونین استاندار حضور داشته باشند تا نقش شهرداری در تصمیم‌گیری‌ها پررنگ باشد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با برگزاری برنامه‌های مناسبتی همچون ۲۲ بهمن و عید نوروز در زمینه نشاط اجتماعی اقدامات چشمگیری از سوی شهرداری انجام شده که برای ادامه آن نیاز به حمایت جدی‌تر احساس می‌شود زیرا اگر نقش شهرداری‌ها را در ایجاد نشاط اجتماعی حذف کنیم سرزندگی مورد نیاز را از شهر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: شهرداران مناطق۱۵گانه به دلیل موانعی که دستگاه‌های نظارتی بر سر راه آنان ایجاد می‌کند در انجام پروژه‌های خود دچار کندی شده‌اند.

نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه اطلاع‌رسانی برای شهردار و رییس شورای شهر در جمع مسئولان استانی می‌تواند درجهت آگاهی بخشی در زمینه اقدامات مدیریت شهری مناسب باشد.

اعتراض‌های فرمانداری، وقت شورای شهر را می‌گیرد

پورمحمد شریعتی‌نیا، رییس شورای اسلامی شهرستان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه انتصاب مدیران توانمند باعث تقویت استان خواهد شد اظهار کرد: بارش‌هایی که تا میزان دو متر در بالادست سد زاینده‌رود اتفاق افتاده، به گفته کارشناسان می‌توانست حجم بالایی از آب را پشت سد زاینده‌رود جمع کند اما آخرین آمار ارائه شده درباره میزان حجم آب سد زاینده‌رود ۴۶۷ میلیون متر مکعب بوده که ورودی آن ۱۶۷ متر مکعب بر ثانیه است.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو برای حقابه نداشته خود دست به تصمیم‌گیری زده است افزود: سدهای خاکی، اقدامات آبخیزداری و صدور مجوز برای برداشت‌های بیش از حد از عوامل بروز این اتفاق است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: لازم است خسارت‌های وارده پرداخت شده و با پیگیری‌های جدی‌تر حقابه شهرداری اصفهان، کشاورزان و محیط زیست شهرستان اصفهان تامین شود.

وی اضافه کرد: فرمانداری گاهی بدون دلیل بر روی مصوبات شورای شهر اعتراض می‌گذارد که این اقدام هم زمان شورا را می‌گیرد هم زمان خود فرمانداری را که نیاز است استاندار در این زمینه ورود کند.

استاندار منع ورود مهدی مقدری را حل کند

همچنین امیراحمد زندآور، رییس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در طول عمر یک سال و نیمه شورای پنجم تنها توانستیم یک جلسه دست و پا شکسته با نمایندگان استان در مجلس داشته باشیم که در آن نیز تمام نمایندگان حضور پیدا نکردند که لازم است برای هم‌افزایی بیشتر این حضور پررنگ‌تر باشد.

وی با اشاره به منع حضور مهدی مقدری، عضو شورای شهر در جلسات شورا افزود: فردی با رای ۱۴۰ هزار نفر از شهروندان به شورای شهر راه پیدا می‌کند اما از حضور در جلسات شورا منع می‌شود که نیاز است استاندار با ورود خود این مسئله را حل کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مدیریت شهری با وجود آنکه اقدامات قابل توجهی را انجام داده است، مورد هجمه شدید منتقدان قرار می‌گیرد که از استاندار انتظار می‌رود با دستورات و رهنمودهای لازم این اقدامات مدیریت شود.

دیپلماسی شهری باعث زدودن دو قطبی حاکم بر استان‌ها می‌شود

کوروش خسروی، رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: می‌توان با دعوت از مدیران شهری و استانداران خوزستان، چهارمحال و بختیاری و یزد درجهت دیپلماسی شهری گام برداشته و فضای دو قطبی و نامیمون حاکم بر این استان‌ها را ازبین برد.

وی افزود: می‌توان در هفته فرهنگی اصفهان با ایجاد رویدادی در راستای کمک به مناطق آسیب دیده از سیل در این استان‌ها، به شهروندان اصفهانی اعلام کرد که هفته اصفهان را تبدیل به رویدادی برای تطلیف و نزدیکی قلوب اهالی این چند استان کرده‌ایم.

غیبت نماینده استاندار در شورای راهبری برنامه شهر - منطقه

شیرین طغیانی، رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به اینکه استاندار اصفهان بر روی مساله هم‌اندیشی در استان تاکید بسیاری داشته است گفت: برنامه جامع شهر - منطقه اصفهان که مشارکت‌های مردمی را در بالاترین سطح متبلور می‌کند و قرار است با در نظر گرفتن سندهای بالادست تدوین و در اصفهان به‌صورت پایه برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر این برنامه در اصفهان با موفقیت انجام شود می‌تواند الگوی مناسبی برای تمام کشور شود افزود: شورای راهبری این برنامه با وظیفه نظارت بر فرایند تدوین برنامه و هماهنگی ذی نفعان آن تشکیل شده اما با وجود آنکه باید نماینده استانداری نیز در جلسات برنامه راهبری حضور داشته باشد تا کنون در هیچ‌کدام از جلسات آن شرکت نکرده است.

لزوم حمایت بیشتر از برنامه‌های فرهنگی

فریده روشن، رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه اظهار کرد: حمایت‌های بیشتر از مدیریت شهری در زمینه‌های فرهنگی می‌تواند باعث اجرای برنامه‌های بیشتر و موثرتری شود. با به‌کارگیری دیپلماسی شهری می‌توان باعث نزدیکی و وحدت مردم اصفهان با مردم دیگر شهرها شد.

کد خبر 372964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.