همیلتون فاتح هزارمین مسابقه تاریخ

سومین مرحله مسابقات فرمول یک فصل جاری با قهرمانی همیلتون به پایان رسید، بوتاس و فتل نیز دوم و سوم شدند و بر روی سکو رفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیست شانگهای کشور چین میزبان سومین مسابقه فصل ۲۰۱۹ فرمول یک و هزارمین مسابقه تاریخ این رقابت‌ها بود؛ در دو مسابقه پیشین که در استرالیا و بحرین برگزار شد مرسدس‌ها توانستند قدرت خود را به رخ بکشند و بالاتر از رقیب اصلی خود یعنی فراری قرار گیرند. پیکان‌های نقره‌ای تا اینجا فصل به عنوان مدعی اصلی قهرمانی ظاهر شدند و دو راننده این تیم نیز هر دو برای قهرمانی می‌جنگند.

در چین نیز مانند بحرین و استرالیا تمرینات با برتری نسبی مرسدس دنبال شد، در تمرین اول سباستین فتل با ماشین فراری توانست سریع‌ترین زمان را ثبت کند. اما پس از آن و در تمرین دوم و سوم پیست در تسخیر راننده مرسدس یعنی بوتاس بود و او با ثبت سریع‌ترین زمان‌ها دست نیافتنی‌تر می‌شد.

در تعیین خط طبق پیش‌بینی‌ها، این بوتاس بود که بالاتر از هم تیمی خود یعنی همیلتون قرار گرفت و توانست بهترین زمان را ثبت کند. پس از این دو نیز راننده‌های فراری یعنی فتل و لکرک در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. ردبول‌ها نیز توانستند پنجم و ششم شوند و پس از آن‌ها ریکیاردو و هالکنبرگ از رنو قرار گرفتند.

ماشین‌ها بالاخره در روز یکشنبه -۲۵ فروردین ماه- در جایگاه استارت قرار گرفتند و پس از خاموش شدن پنج چراغ استارت، خودروها هزارمین مسابقه تاریخ فرمول یک را آغاز کردند. در شروع استارت همیلتون بهتر از بوتاس بود و در همان پیچ اول از هم تیمی خود عبور کرد و رهبری مسابقه را در دست گرفت. در خط دوم نیز لکرک استارت بهتری نسبت به هم تیمی خود زد و خیلی زود از فتل عبور کرد تا در رده سوم به کار ادامه دهد.

مکس ورشتپن نیز که از خط سه استارت زده بود خود را نزدیک به چهار خودرو اول قرار داد و سایه به سایه می‌آمد تا تهدیدی باشد در صورت لغزش هر یک از خودروهای جلو خودش؛  در همان دورهای ابتدایی لندو نوریس و دنیل کویات باهم برخورد داشتند و این برخورد باعث شد تا ماشین ایمنی مجازی به پیست آید و چند دور راننده‌ها حق سبقت را نداشته باشند.

دور دهم مسابقه، سرعت چالز لکرک که در رده سوم و جلوتر از هم‌تیمی خود مسابقه می‌داد، به شدت کاهش یافت و فراری مجبور شد با یک دستور تیمی لکرک را مجبور به راه دادن به فتل کند تا راننده آلمانی که سریع‌تر دور می‌زد به رده سوم برود. پس از این اتفاق مشخص شد که لکرک مشکلی در خودرو خود دارد و مکس ورشتاپن نیز سریع به او نزدیک شد و توانست عبور کند.

در دور بیستم سباستین فتل به پیت رفت و پس از تعویض لاستیک‌ها درست روبرو ورشتاپن از پیت بیرون آمد تا شاهد یکی از کلاسیک‌ترین رقابت‌های فرمول یک در چند سال اخیر باشیم؛  این دو راننده چند دور بسیار درگیرانه پشت‌سر گذاشتند و ورشتاپن بارها برای سبقت از فتل تلاش کرد و حتی در چند مرتبه نیز موفق به این کار شد، اما فتل هربار جایگاه خود را پس می‌گرفت و در نهایت فتل فاصله را زیاد کرد.

در میانه‌های مسابقه مرسدس‌ها نیز به پیت رفتند و پس از تعویض تایرها بوتاس خود را به همیلتون نزدیک کرد تا برای بدست آوردن جایگاهی که از آن مسابقه را آغاز کرده بود یعنی اول تلاش کند. اما بوتاس در این راه موفق نبود و نتوانست به همیلتون نزدیک شود.

در دور ۲۹ کیمی رایکونن با تجربه که پس از رفتن از فراری گویا بار دیگر شکوفا شده با خودرو آلفارومئو خود توانست به زیبایی هرچه تمام‌تر از رومن گروژان عبور کرده و به جایگاه نهم برسد. نیکو هالکنبرگ نیز به دلیل نقض فنی از مسابقه خارج شد.

درحالی که تا دور ۴۴، خودروهای فراری جلوتر از ردبول‌ها دور می‌زدند، استراتژیست‌های فراری طی یک اقدام عجیب تصمیم گرفتند تا چالرز لکرک را به پیت بیاورند تا برای رقابت احتمالی با ورشتاپن این راننده تایرهای جدید داشته باشد. این تصمیم باعث شد تا پس از تعویض لاستیک لکرک با اختلاف ۱۰ ثانیه پشت سر ورشتاپن بیرون آید!

لوییز همیلتون در نهایت با خودرو مرسدس بار دیگر نبوغ خود را نشان داد و قهرمان هزارمین مسابقه فرمول یک تاریخ شد تا به صدر جدول امتیازات مسابقات نیز برود؛  بوتاس، هم‌تیمی همیلتون نیز دوم شد تا تنور رقابت بین این دو راننده در مرسدس داغ باشد. فتل و ورشتاپن نیز سوم و چهارم شدند و پس از این دو نیز لکرک، گسلی، ریکیاردو، پرز، رایکونن و آلبون پنجم تا دهم شدند و دست پر از مسابقه به بیرون رفتند.

کد خبر 372959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.