۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
پیش‌بینی بارش رگبار در شرق اصفهان

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان با اشاره به استقرار جوی نسبتا پایدار بر روی استان طی امروز و فردا گفت: بارش‌های رگباری بهاری همراه با رعد و برق در مناطق شرقی استان پیش‌بینی می شود.

رضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر خروج تدریجی موج ناپایدار از شرق استان طی امروز و استقرار شرایط پایدار طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه است اظهار کرد: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان همراه با افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید خواهد بود.

وی افزود: در مناطق شرقی احتمال بارش‌های رگباری بهاری گاهی همراه با رعد و برق و احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می شود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت آینده دما در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه افزایش و در مناطق شرقی کاهش خواهد داشت ادامه داد: در این بازه زمانی بیشینه و کمینه دما در کلانشهر اصفهان به ترتیب ۲۱ و ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش بینی می‌شود.

کریمیان اضافه کرد: بر این اساس طی ۲۴ ساعت آینده کاشان با دمای ۲۴ درجه سانتگراد بالای صفر گرم‌ترین و بویین و میاندشت با دمای یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین مناطق استان خواهند بود.  

وی با اشاره به بارش های شب گذشته در برخی مناطق استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای نطنز با ۱.۴ میلی‌متر ، خوروبیابانک ۱.۳ میلی‌متر و دهاقان ۲.۴ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان خاطرنشان کرد: میانگین بارندگی سال زراعی جاری استان تا امروز ۲۵ فروردین ماه ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود ۴۷.۳ میلیمتر افزایش داشته است.

کد خبر 372951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.