نرخ تورم نباید در قیمت اجاره مسکن تأثیر گذار باشد

خوانسار- معاون فرماندار خوانسار با بیان اینکه براساس افزایش نرخ تورم نباید قیمت اجاره مسکن افزایش پیدا کند، گفت: سوء مدیریت‌ در بنگاه‌های مسکن پارامتر اصلی در افزایش بی‌رویه قیمت اجاره مسکن در شهر خوانسار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، عبدالله صانعی امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد سازماندهی جوانان این شهرستان، اظهار کرد: براساس قانون تمام دستگاه‌ها مکلف به تأمین زیرساخت‌ها برای زمین‌هایی تملک شده از سوی بنیاد مسکن هستند.

وی با بیان اینکه در شهرستان خوانسار به نسبت جمعیت، زمین با کاربری مسکونی وجود دارد، افزود: بخش عمده زمین‌های شهر خوانسار ‌با کاربری مسکونی است که البته بافت فرسوده در آن وجود دارد و از سوی شهرداری امتیازی با عنوان صدور پروانه رایگان در صورت اقدام برای احیای بافت‌های فرسوده تدوین شده است.

معاون فرماندار خوانسار افزود: در طرح تفصیلی شهری ۳۰ هکتار زمین برای واگذاری به افراد واجد شرایط برای ساخت مسکن تعریف شده است که تمام این تدابیر و سیاست‌ها، برنامه ریزی برای ایجاد دو هزار واحد مسکونی با نرخ پایین برای جوانان شهرستان است تا از این طریق قیمت زمین را در شهر خوانسار کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه براساس نرخ تورم نباید قیمت اجاره مسکن افزایش پیدا کند، افزود: سوء مدیریت‌ در بنگاه‌های مسکن پارامتر اصلی در افزایش بی‌رویه قیمت اجاره مسکن در شهر خوانسار است.

صانعی تأکید کرد: قیمت اجاره مسکن نباید به دلخواه مالک تعیین و بنگاه فقط ‌گر باشد و حق مشاوره بگیرد بلکه آنان باید به عنوان کارشناس در قیمت اجاره مسکن ارزیابی و نرخ واقعی را تعیین کنند.

عملیات کنار گذر محور خوانسار- گلپایگان به زودی آغاز می‌شود

در ادامه سعید شاهی، رییس اداره راه و شهرسازی خوانسار با بیان اینکه در سال جاری طرح تفصیلی شهر خوانسار پس از تصویب جهت اجرا به شهرداری خوانسار تحویل داده می‌شود، اظهار کرد: در طرح تفصیلی جدید در ۳۰ هکتار از اراضی با مالکیت دولت طرح کاربری مسکونی دیده شده است که با واگذاری این زمین‌ها به افراد بدون مسکن شاهد ثبات قیمت در اراضی مسکونی در شهر خوانسار خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سال ۹۷ چهار کیلومتر از بهشت فاطمیه تا وانشان در محور خوانسار_گلپایگان و همچنین دو کیلومتر در محور دامنه _خوانسار به بهره برداری رسید، تصریح کرد: عملیات کنار گذر محور خوانسار- گلپایگان و همچنین عملیات احداث زیر گذر روستای سنگ سفید در محور دامنه_خوانسار به زودی آغاز می‌شود.

کد خبر 372940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.