طول حفاری تونل خط دو مترو به ۵۰ متر رسید

مدیر اجرایی خط دوم قطارشهری اصفهان گفت: با فعالیت شبانه‌روزی طول حفاری تونل خط دو قطار شهری اصفهان، به ۵۰ متر رسید.

سیدمحسن واعظی‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عملیات اجرایی حفاری مکانیزه تونل خط دوم قطار شهری اظهار کرد: در حال حاضر فعالیت عمرانی حفاری تونل غربی خط دوم قطار شهری اصفهان از ایستگاه شفت "تی بی ام (دستگاه حفاری تونل)" دارک واقع در شهرک امام حسین(ع) اصفهان در حال انجام است.

وی ادامه داد: حفاری تونل مکانیزه خط دو قطار شهری اصفهان اسفندماه سال گذشته با حضور مسئولان استان آغاز شد و در حال حاضر دستگاه حفاری تونل بیش از ۵۰ متر از تونل غربی این خط را حفاری و سگمنت‌گذاری کرده است.

مدیر اجرایی خط دو قطار شهری اصفهان تصریح کرد: روزانه بیش از ۱۰۰ نفر در پروژه ساخت سگمنت و حفاری مکانیزه تونل خط دو قطار شهری در سه شیفت کاری مشغول فعالیت هستند و تلاش ما فراهم کردن زمینه افزایش حفاری‌ با پایان مراحل تست گرم است.

وی گفت: همچنین عملیات عمرانی ایستگاه‌های زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و لاله با سرعت و جدیت بیشتری در سال جدید ادامه پیدا می‌کند و در حال حاضر روزانه بیش از ۳۰۰ نفر در این پروژه‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند.

واعظی‌فر گفت: گشایش‌های خوبی در بحث تامین مالی این خط صورت گرفته و امیدواریم که در سال جدید پروژه‌های ایستگاه‌های بعدی خط دوم پس از تملک محل ایستگاه‌ها با سرعت بیشتری به مناقصه گذاشته شده و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی در خصوص ویژگی‌های اصلی تونل‌های مکانیزه، گفت: استفاده از دستگاه حفاری تونل و ساخت تونل‌های مکانیزه در زمان حرکت و ساخت تونل زیر زمین، مشکل قطع‌کردن درختان و جابه‌جایی تأسیسات را کاهش می‌دهد چرا که در زیر شهر حرکت می‌کنیم، علاوه بر این ایستگاه‌های خط دو قطار شهری عمق بیشتری دارند و احداث ایستگاه‌ها را نیز از سطح زیر زمین اجرا می‌کنیم تا ترافیکی کمتری ایجاد شود، لذا با وجود این مزیت‌ها، این روش هزینه و زمان بیشتری می‌برد.

کد خبر 372911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    0 1
    مترو شرق به غرب اصفهان را دربدترین مسیر انتخاب کردند در حقیقت دو خط مترو به موازات یکدیگر وبا فاصله اندکی در حال کشیده شدن است واکثریت اهالی غرب وشرق اصفهان فاصله زیادی با خط تازه درحال احداث دارند