بخش خصوصی در "مگاپروژه‌های شهرداری اصفهان" مشارکت کند

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: برنامه عملیاتی و استراتژیک سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان امسال در حوزه‌های مختلف مورد نظر مدیریت شهری و با قابلیت استفاده از بخش خصوصی خواهد بود.

شهرام رییسی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال گذشته با یک برنامه مبتنی بر برنامه سنجش‌پذیر شهردار اصفهان حرکت کرده و توانستیم بخشی از اهداف تعریف شده را محقق کنیم.

وی با اشاره به اولویت‌های سرمایه‌گذاری در سال ۹۸، تصریح کرد: در سال‌جاری با توجه به ساختار حاکم بر شهرداری اصفهان از نظر حرکت و تأکید شهردار اصفهان مبنی بر حرکت بر اساس برنامه سنجش‌پذیر در تلاش برای آماده ساختن برنامه عملیاتی و استراتژیک جهت سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان هستیم که البته سرفصل‌های آن آماده شده و در حال نهایی شدن است.

وی با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان پیرامون حوزه صنعت ساختمان به صورت سنتی است، گفت: براساس جهت‌گیری انجام شده در سال گذشته به سمت فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و سایر حوزه‌هایی که می‌تواند در افزایش رفاه مردم و شهروندان مؤثر باشد با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی حرکت خواهیم کرد.

رییسی تاکید کرد: باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسط مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان شناسایی و اعلام شود تا از طریق جذب سرمایه‌گذار به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی ادامه داد: سال گذشته سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان در بخش‌هایی مانند احداث سینما در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان، زمین‌های ورزشی در منطقه ۱۰ شهرداری و همچنین حوزه‌های خدمات شهری از جمله تصفیه‌خانه‌های اصفهان فعالیت‌هایی را دنبال کرد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های مشارکتی بزرگ مقیاس در شهر گفت: به طور طبیعی برای اجرای بخشی از پروژه‌های بزرگ یا به اصطلاح «مگاپروژه‌های شهرداری اصفهان» نیازمند مشارکت با بخش خصوصی هستیم، از این رو سال گذشته برای تعدادی از پروژه‌های بزرگ از توان بخش خصوصی استفاده کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه حمل ونقل، پروژه بسیار عظیمی با استفاده از ظرفیت و توانمندی بخش خصوصی بنا بر نیاز شرکت واحد اتوبوسرانی و معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان دنبال شده که در روزهای آینده قرارداد آن با سرمایه گذار بخش خصوصی منعقد خواهد شد.

رییسی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌ها در مسیر رینگ چهارم شهر اصفهان اظهار کرد: احداث رینگ چهارم به دلیل ورود بسیاری از خودروهای سنگین به مناطق شهری از جمله ۱۰، ۱۵ و ۱۴ یک معضل اساسی در شهر اصفهان است که در دوره جدید مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفت و با حمایت و تاکید شهردار اصفهان تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

وی ادامه داد: در حال شناسایی زمینه‌های سرمایه‌گذاری رینگ چهارم شهر هستیم تا بتوانیم در حاشیه این رینگ از ظرفیت‌هایی که ایجاد خواهد شد به نفع شهر و شهروندان استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی، سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان موفق شد قراردادهای بسیار خوبی را با حجم ریالی حدود ۵۰۰ میلیاردتومان منعقد کند، گفت: علاوه بر حجم ریالی، نوع و ترکیب این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف حائز اهمیت است.

کد خبر 372910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.