افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی در شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان از افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در سال جاری خبر داد و گفت: مصوبه افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه پس از طی مراحل قانونی به تایید نهایی فرمانداری اصفهان رسید.

هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: افزایش ۲۰ درصدی بها برای کرایه تمام تاکسی‌های ویژه، خطوط و آژانس‌ها و برای تاکسی‌های گردشی در کورس اول ۸۰۰ تومان و کورس‌های بعدی ۶۰۰ تومان در سال جاری اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر دلیل افزایش نیافتن نرخ کرایه تاکسی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی بود و بازار کشش لازم برای افزایش کرایه تاکسی‌های زرد را نداشت گفت: طبق آمار اعلام شده هزینه‌های رانندگان تاکسی افزایش چشمگیری داشته است به همین نسبت افزایش قیمت‌ها و تورم، درآمد آنها نیز کاهش پیدا کرده است و این موضوعات باعث کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی میزان تامین معیشت رانندگان تاکسی شده است که امیدواریم بخشی از هزینه‌های رانندگان ناوگان با افزایش تعرفه‌ها جبران شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به پدیدآمدن چند رویداد کاهش درآمد رانندگان نه تنها در اصفهان بلکه در تمام کلانشهرها رقم خورد که یکی از این موارد افزایش زیرساخت‌های کلانشهرها در حوزه موازی خدمات تاکسی مثل مترو، بی‌آرتی و از همه مهمتر اضافه‌ شدن خودروهای شخصی بوده است.

منوچهری با اشاره به فعالیت استارتاپ‌های اینترنتی در شهر گفت: فعالیت این بخش تحت نظارت شهرداری نیست و یک درگیری قانونی بین وزارت کشور و وزارت صنعت و معدن وجود دارد که باید شیوه‌نامه‌ای تنظیم و به این درگیری قانونی پایان داده شود، اما همچنان این موضوع لاینحل باقی مانده است.

وی تاکید کرد: مجوز صنفی فعالیت مسافربرهای اینترنتی را وزارت صنعت و معدن صادر می‌کند، اما شهرداری‌ها پروانه بهره‌برداری را صادر نمی‌کند و در واقع مسئولیت نظارت بر آنها با شهرداری نیست، در حالی که مطابق مواد ۹، ۳۱ و ۳۲ قانون وظیفه شهرداری نظارت بر حمل و نقل عمومی شهر است.

کد خبر 372909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    2 0
    با احترام به همه رانندگان محترم وزحمت کش تاکسیرانی. مشخص نیست این قوانین که اعلام می شود بصورت دلخواه اجرا می شود یا عمومیت دارد وقانونی است .بطور مثال مقطعی دستگاه تاکسی متر اجباری شد ولی استقبال نشد وکلا برداشته شد .نرخ افزایش کرایه ها را قطعا کورس اول هزارتومان وکورسهای بعدی را بطور عمومی همان هزار تومان می گیرند ولازم به مدرک وسند نیست .کافی است یکساعت تشریف ببرند بیرون وبعنوان مسافر سوار بشوند.منظور کم یا زیاد بودن کرایه نیست بلکه این است یا چیزی را اعلام نکنید ویا اگر اعلام میکنید مطمئن باشید اجرایی می شود.در ضمن هر سال نرخها را بصورت برچب روی شیشه جلو قرار می گرفت ولی سالهاست خبری از همان برچسب هم نیست.