کتاب های الکترونیکی با فروشگاه مایکروسافت خداحافظی کردند

شرکت مایکروسافت در اقدامی غیرقابل پیش بینی کتاب های الکترونیکی را به طور رسمی از فروشگاه آنلاین خود حذف کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مایکروسافت چند سال پیش فروشگاه آنلاین خود را با نام «ویندوز استور» به‌همراه سیستم‌عامل ویندوز ۸ راه‌اندازی کرد. در آن زمان، فروشگاه مایکروسافت شامل چندین دسته‌بندی از جمله موسیقی،‌ اپلیکیشن، ویدئو و کتاب‌های الکترونیکی بود اما مایکروسافت اعلام کرده است می خواهد با حذف برخی از دسته های این فروشگاه، روی مسائل تخصصی ویندوز مانور بیشتری دهد.

مدتی پیش شاهد برداشته‌شدن محتوای صوتی از فروشگاه مایکروسافت بودیم و اکنون زمان زیادی از آن نگذشته که اتفاقی مشابه برای کتاب‌های الکترونیکی این فروشگاه رخ داده است. البته هزینه تمام کتاب هایی که در این فروشگاه توسط کاربران پیش خرید شده بود در هفته آینده به حساب آنها باز خواهد گشت.

 کاربران ایرانی خریدار کتاب های مایکروسافت نیز می توانند به جای برگشت هزینه کتاب هایشان به دلیل تحریم ها، در این فروشگاه خرید دیگری انجام دهند.

یکی دیگر از دلایلی که مایکروسافت را متقاعد کرد، این بخش از فروشگاهش را حذف کند این بود که کاربران بسیار کمی به این بخش از مایکروسافت استور تمایل نشان می‌دادند. درضمن مایکروسافت هیچ‌گونه کتاب‌خوان اختصاصی برای فروشگاهش نداشت، این در حالی بود که شرکتی مثل آمازون برای راحتی کاربرانش از "کیندل" بهره می‌گرفت.

کد خبر 372904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.