رشد ۲۷ درصدی هزینه‌های استان اصفهان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: اعتبارات هزینه‌ای و تملکی استان‌های کشور ۱۳.۳ و در اصفهان ۱۶.۴ درصد رشد داشته است؛ با اینکه هزینه‌های استان‌ها ۲۲ درصد رشد داشته این میزان در استان اصفهان ۲۷ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نعمت‌الله اکبری در اولین جلسه اداری استان اصفهان اظهار کرد: سال گذشته با فرازونشیب‌های مختلفی در موضوع بودجه روبه‌رو بودیم؛ بودجه مصوب استان در سال ۹۷، هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود در حالی که ۶ هزارمیلیارد تومان آن تحقق یافت و به نحوی با عدم تحقق ۱۵ درصدی درآمدهای استانی روبه‌رو شدیم.

وی با اشاره به اینکه اگر درآمدهای ملی را به درآمدهای استانی بیفزاییم با تحقق ۹۷ درصدی بودجه استان روبه‌رو بودیم، افزود: اگرچه درآمد شش هزار میلیارد تومانی نیز رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال ۹۶ داشت و هیچ‌گونه فشاری به مودیان مالیاتی وارد نکرد و این توفیق مدیون همکاری مدیران استان هستیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان در خصوص اعتبارات عمرانی گفت: اعتبارات عمرانی در مجموع هزار و ۸۲۲ میلیارد تومان و شامل طرح‌های ملی استانی و استانی ویژه است؛ سال گذشته با اجرای ۷۹ طرح ملی ۶۰ درصد این اعتبار تخصیص داده شد.

وی در خصوص تخصیص اعتبارات آب به استان اظهار کرد: ۸۱ درصد اعتبارات آب در سال ۹۷ تحقق یافت که به فراخور از ۲۰ تا ۸۰ درصد تخصیص داشته‌ایم؛ همچنین در اعتبارات ویژه استان‌ از ۳۴۵ میلیارد تومان ۶۳ درصد میانگین تخصیص برای استان اصفهان بوده است.

اکبری با اشاره به تخصیص هزارو ۸۲۲ میلیارد اعتبار عمرانی استان افزود: ۵۷ درصد تخصیص این اعتبارات به صورت نقدی، اسناد یکساله و دوساله بوده است. همچنین در سال ۹۷ از ظرفیت‌هایی که به صورت ملی در قانون بودجه تصویب شده بود به حد قابل ملاحظه‌ای بهره بردیم.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌هایی که در سال ۹۷ ایجاد شد، اوراق تسویه خزانه بود، تصریح کرد: با همت مجموعه دارایی و ذی‌حساب‌ها توانستیم هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان از بدهی‌های استان را تسویه کنیم که این خود فرصت بسیار خوبی بود هرچند هدفگ ذاری ما دوهزار میلیارد تومان بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان در خصوص استفاده از تبصره ۱۹ گفت: در مجموع بیش از اعتبارات عمرانی استان توانستیم از دو تبصره قریب به دو هزار میلیارد تومان بهره ببریم همچنین اعتبار ۲۵ دستگاه اجرایی استان مشمول بودجه استانی با رقم ۶۲ میلیارد تومان بوده است اگرچه همچنان بابت سال‌های ۹۶ و ۹۷ دستگاه‌های استان مطالباتی دارند که امیدواریم در سال جدید تسویه شود.

وی با تاکید بر اینکه بودجه مصوب ۹۸ هنوز در اختیار دستگاه‌ها قرار نگرفته است، اظهار کرد: هفت هزار و۱۰۰ میلیاردی که قرار بود در سال ۹۷ به حساب خزانه واریز شود امسال به هشت هزارو ۵۰۰ میلیارد افزایش یافته که ۱۸.۳ درصد رشد داشته است.

اکبری با تاکید بر اینکه اعتبارات هزینه‌ای و تملکی استان‌های کشور ۱۳.۳ درصد رشد داشته، افزود: این در حالی است که اعتبارات هزینه‌ای و تملکی استان اصفهان ۱۶.۴ درصد رشد داشته است و با اینکه هزینه‌های استان‌ها ۲۲ درصد رشد داشته این میزان در استان اصفهان ۲۷ درصد بوده است.

کد خبر 372900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.