رودخانه‌های قدیمی یزد به شکل سابق برگردند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در جریان بازدید از روند ساماندهی رودخانه مرکزی و مسیل یزد خواستار ترمیم سیل بندها و لایروبی رودخانه ها با جدیت مسئولان مرتبط شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد، محسن صادقیان با بیان اینکه باید به هر شکلی، رودخانه های قدیمی استان به شکل سابق خود بازگردند، اظهار کرد: لازم است قبل از رخ دادن بحران و به وجود آمدن سیل، از بندهای خاکی، سدها و رودخانه‌ها در سطح استان بازدید شود که این مهم در چندین مرحله انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح کرد: در برخی از شهرهای استان رودخانه‌هایی داشتیم که به هر علتی پر شده یا به مکانی برای ریختن نخاله‌های ساختمانی تبدیل شده که لازم است ترمیم سیل بندها و لایروبی رودخانه‌ها با جدیت انجام شود.

 صادقیان خاطرنشان کرد: در زمان‌های بحرانی و وقوع سیل‌های احتمالی نباید تنها به امکانات و تجهیزات دستگاه‌های دولتی اکتفا کرد بلکه لازم است تمام پیمانکارانی که با دستگاه‌های اجرایی همکاری دارند آمادگی لازم را داشته باشند زیرا تعدادی از تجهیزات استان به مناطق سیل زده ارسال شده است.

وی با اشاره به آب گرفتگی برخی معابر سطح شهر یزد در زمان بارش باران، افزود: در اسفند ماه سال قبل بیست و هفت نقطه بحرانی در شهر یزد شناسایی شده و قرار بر این بود که شهرداری اقدامات لازم را برای رفع آب گرفتگی معابر در این نقاط داشته باشد زیرا مردم در زمان بارش از تردد در این مکان‌های عبور و مرور با مشکل روبرو هستند.

کد خبر 372896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.