لزوم تفویض اختیارات به فرمانداران/از برخی تریبون‌های عمومی پیام وحدت به گوش نمی‌رسد

نماینده مردم خوانسار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بروکراسی اداری گفت: باید حدود ۹۰ درصد از اختیارات را به ادارات محلی و فرمانداران تفویض کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی بختیار عصر امروز (شنبه) در اولین جلسه شورای اداری استان اصفهان با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: در برخی شهرستان‌های غربی استان احتمال آبگرفتگی شدید بود که به خوبی مدیریت شد و اصفهان نسبت به دیگر استان‌ها کمترین خسارت از سیل را داشت.

وی در خصوص نامگذاری سال ۹۸ و چگونگی تحقق شعار سال افزود: باید به سمت تبصره ۱۹ و کاهش هزینه‌های دولت و استفاده از بخش غیردولتی در سرمایه‌گذاری‌ها باشیم که این امر خود نیازمند تسهیل در امر سرمایه‌گذاری است.

وجود ادارات شهرستانی بدون اختیار لازم توجیه ندارد

نماینده خوانسار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بروکراسی اداری در استان‌ها تصریح کرد: امروز در هر شهرستانی تعدادی از ادارات است اما آیا امکان تصمیم‌گیری در هریک از این ادارات شهرستانی وجود دارد؟ آیا فرمانداران امکان تصمیم‌گیری و اختیارات لازم را دارند؟ به نظر می‌رسد باید حدود ۹۰ درصد از اختیارات را به ادارات محلی و فرمانداران تفویض کرد.

وی با اشاره به توجیه‌ناپذیر بودن وجود ادارات شهرستانی بدون اختیارات لازم، اظهار کرد: این غیرقابل توجیه است که با هزینه‌های گزاف ادارات را در شهرستان ها دایر کنیم آنهم اداراتی بدون داشتن اختیار، حتی در مرکز استان هم این امر وجود دارد که همه تصمیمات را به مرکز ارجاع می‌دهیم.

بختیار با ابراز تاسف از سرمایه‌گریزی استان اصفهان افزود: اگر این ادارات را در شهرستان و استان نداشتیم سرمایه‌گذار بسیار راحت‌تر به کار خود می‌رسید و تنها با رجوع به ادارات مرکز کار خود را پیش می‌برد اما در حال حاضر باید از شهرستان شروع کند و بین تا استان و مرکز سردرگم باشد.

وی با تاکید بر لزوم تفویض اختیارات به ادارات محلی و فرمانداران، اظهار کرد: باید در استان یک دفتر تنظیم مقررات داشته باشیم و پروانه و مجوزات زیست‌محیطی و منابع طبیعی همراه با زمین یک جا به سرمایه‌گذار واگذار شود؛ همچنین باید بدانیم در هر نقطه از استان به چه میزان سرمایه‌گذاری نیاز است تا همه امور با سرعت پیش برود.

رونق تولید با فرهنگ رفاه میسر نیست

 نماینده خوانسار در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه به جای فرهنگ کار و تلاش فرهنگ رفاه را ایجاد کرده‌ایم، تصریح کرد: باید همه در استان بدانیم و یاد بگیریم که با کاروتلاش شعار رونق تولید عملی و اجرایی می‌شود و این با فرهنگ رفاه میسر نیست.

وی با بیان اینکه از برخی تریبون‌های نمازجمعه و تریبون‌های تخصصی و غیرتخصصی پیام وحدت به گوش نمی‌رسد، اظهار کرد: به جای اینکه مردم را امیدوار کنیم آنها را ناامید می‌کنیم لازم است همه از هم انتقاد کنیم البته نه انتقاد تخریب‌کننده و همه باید دست به دست هم بدهیم و مسائل و مشکلات مردم را حل کنیم.

کد خبر 372895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.