۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
پرواز رایگان به خرم آباد

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری برای مدیریت بحران سیل در کشور را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ علی‌اصغر باریکانی، با اشاره به نقش صنعت هوانوردی در جریان سیل اخیر در کشور گفت: صنعت هوانوردی غیر از وظیفه حمل‌ونقل بار و مسافر، در مواقع بحران به کمک سایر حوزه‌ها می‌آید و با جابجایی امدادگران، آسیب دیدگان، افراد فعال و اقلام ضروری، فرآیند امدادرسانی را تسهیل می‌کند.

وی ادامه داد: در ایام عید نوروز و همزمان با سیل اخیر در کشور، فرودگاه‌ها به طور کامل عملیاتی بودند و در فرآیند امدادرسانی مشارکت فعال داشتند. تنها در دو مقطع ۱۱ و ۱۲ فروردین، وضعیت جوی نا مناسب شد و تعدادی از پروازها با تاخیر و کنسلی روبرو شدند و همچنین در یک مدت زمان کوتاه، فرودگاه خرم‌آباد دچار آبگرفتگی سطوح پروازی شد که پرسنل و مسئولان فرودگاه‌های درگیر شرایط مذکور تمام تلاش خود را برای عملیاتی نگاه داشتن فرودگاه‌ها به کار بردند.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه با اشاره به اقدامات این سازمان در زمان سیل در کشور گفت: با دستور مقام عالی وزارت و پیگیری رییس سازمان هواپیمایی کشوری، این سازمان بخشنامه‌ای صادر کرد که بر اساس آن تمام شرکت‌های هواپیمایی مکلف شدند که اگر مسافری از بازه زمانی ۵ تا ۹ فروردین، درخواست ابطال سفر خود را داشت بدون اخذ جریمه، مبلغ بلیت را مسترد کنند.

باریکانی پیگیری برای برقراری پروازهای فوق‌العاده را دیگر اقدام سازمان هواپیمایی کشوری برای مدیریت بحران سیل دانست و گفت: سازمان با پیگیری از فرودگاه‌ها و مقامات استانی، نیاز به برقراری پرواز فوق‌العاده را رصد می‌کرد. این اقدام به ویژه درباره استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان انجام شد. همچنین هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی نیز برای برقراری پرواز فوق‌العاده انجام می‌شد تا در صورت نیار اقدام لازم صورت گیرد.

وی افزود: در روزهای گذشته یکی از شرکت‌های هواپیمایی، یک پرواز فوق‌العاده به صورت رایگان به خرم آباد برقرار کرد. همچنین هواپیماهای بخش نظامی، شامل پرنده های سبک و سنگین شامل هلی‌کوپترها، بویینگ ۷۴۷ نیروی هوایی و ایلوئوشین ۷۶ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اقدام به جابجایی اقلام مورد نیاز برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده کردند.

کد خبر 372884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.