کشاورزی، گردشگری و صنعت سه محور توسعه اقتصادی تیران

تیران-فرماندار تیران‌وکرون گفت: کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و صنعت محور توسعه اقتصادی تیران‌وکرون و ظرفیت مدیریت اقتصادی شهرستان بر این سه مولفه متمرکز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، مجید حججی در شورای اداری تیران‌وکرون با اشاره به شعار امسال و ظرفیت‌های کشاورزی، دامپروری، گردشگری، صنایع دستی و صنعت و معدن در این شهرستان اظهارکرد: تیران‌و کرون قابلیت‌های خوبی برای اشتغال‌زایی و تولید در این حوزه‌ها دارد و به همین دلیل کشاورزی، میراث فرهنگی وگردشگری و صنعت محور توسعه اقتصادی تیران و کرون وظرفیت مدیریت اقتصادی شهرستان بر این سه مولفه متمرکز است.

وی افزود: برای رونق این بخش قوانین تسهیل، کارگروه های تخصصی و تسهیلات بانکی پیش بینی شده و فرصت‌های این حوزه‌ها بیش از بیش تقویت می‌شود؛ سازمان‌های اداری و خدماتی نیز باید شرایط را تسهیل و در پاسخ‌دهی به استعلام‌ها سریع اقدام کنند.

فرماندار تیران‌وکرون با بیان اینکه فرآیند و زمان طولانی در پاسخ‌دهی به استعلام ها انگیزه سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد، تصریح‌کرد: پاسخ به استعلام‌ها باید در کمتر ۱۵ روز ارائه شود و اگر بیشتر از این زمان ببرد، پاسخ آن مثبت تلقی و متقاضی باید به ادامه کار را دنبال کند.

وی بروکراسی سخت اداری و مانع تراشی‌های برخی از ادارات را معضل و چالش مهمی در حوزه اقتصادی بیان‌کرد و گفت: نظر شخصی و مانع تراشی اداری مانع رشد اقتصادی است؛ مسئولان باید به این موضوع توجه کنند و موانع احتمالی را رفع یا به فرمانداری گزارش کنند.

وی به شاخص‌های تولیدی در این شهرستان اشاره‌کرد و گفت: تیران‌وکرون در تولید محصولات گلخانه‌ای و کشاورزی رتبه برتر در استان اصفهان را دارد و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی امکان خوبی برای جذب سرمایه‌گذار و رونق تولید را به همراه دارد.

وی اضافه‌کرد: بخش خصوصی برای توسعه صنعتی به کار گرفته و شهرک صنعتی خصوصی عسگران فعال می‌شود.

حججی با اشاره به اهمیت جذب بودجه‌های دولتی گفت: بودجه دولتی اندک است اما همین اعتبار برای رفع بخشی از مشکلات موثر است و نباید دستگاه‌های اداری از جذب آن خوداری یا به دریافت آن بی توجهی کنند، مدیرانی که سال ۹۷ بودجه خود را جذب نکردند از بودجه امسال بی بهره هستند و مدیران کل نیز نباید بودجه شهرستان‌ها را در جای دیگر مصرف کنند.

کد خبر 372881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.