رضایی: گزارشاتی از فساد مالی در استان وجود دارد/ با کسی تعارف ندارم

استاندار اصفهان گفت: گزارشاتی از فساد مالی داریم که اگر درستی آن ثابت شود با کسی تعارف ندارم و از سازمان بازرسی هم درخواست جدی دارم در همه موضوعات با کسی تعارف نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی عصر امروز در اولین جلسه شورای اداری استان در جمع مدیران و فرمانداران استان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: اظهارات سخیف ترامپ علیه سپاه پاسداران را محکوم می‌کنم و معتقدم این اظهارات چیزی جز هدیه به نتانیاهو نبوده است.

وی با اشاره به اینکه سپاهی که آن همه شهید در راه مبارزه با داعش می‌دهد را تروریست می‌خوانند اما کسانی که جنایات بسیار مرتکب شده‌اند را تروریست نمی‌دانند، افزود: این مسائل مانند کف روی آب است و در ۴۰ سالگی انقلاب همه در کنار هم هستند و هیچ خللی به اراده مردم و مسئولین وارد نمی‌شود.

جلوگیری از ارسال بدون هماهنگی کمک‌ها به سیل زدگان

استاندار اصفهان با ابراز تأسف از بروز سیل در استان‌های کشور و دو شهرستان استان، تصریح کرد: با تلاش فرمانداران و ستاد مدیریت بحران خوشبختانه در شهرستان‌های سمیرم و فریدونشهر خسارت جانی نداشتیم و با کنترل ساعت به ساعت شهر اصفهان و کاهش حجم آب با هدایت آنها در مادی‌ها و نهرها در روزهای نوروز خساراتی در شهر اصفهان هم نداشتیم که از این بابت از تلاش همه نیروها در استان سپاسگزارم‌.

عباس رضایی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیئت دولت اصفهان معینِ استان‌های لرستان و خوزستان است، تصریح کرد: بر اساس آمار هلال احمر از نظر میزان کمک‌های نقدی اصفهان رتبه اول کمک به سیل زدگان و از نظر کمک‌های غیرنقدی استان اصفهان رتبه دوم را به دست آورده است که دلیل آن تلاش‌های خودجوش مردم این استان است.

استاندار اصفهان با تاکید بر لزوم جلوگیری از ارسال کمک‌ها به سیل زدگان بدون هماهنگی گفت: بهتر است این ارسال کالا و کمک‌ها به صورت سازمان یافته باشد و با برنامه ریزی به صورت متمرکز در روزهای مشخص صورت بگیرد.

فرآیند تصفیه آب به حد قابل قبول برسد

وی با بیان اینکه اعتقاد دارم مشکل زاینده رود بدون بارش‌های الهی و کنترل برداشت‌های غیرقانونی رفع نمی شود،‌ تاکید کرد: احداث تونل بهشت آباد از مسائل اصلی استان است؛ خسارت شرعی و عرفی کشاورزان و حق آبه داران در تمام استان پرداخت شود و علاوه بر آن آب شرب پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در استان به طور کامل تأمین باشد همچنین از سازمان آب و فاضلاب می‌خواهیم که فرآیند تصفیه آب را به حد قابل قبول برساند.

رضایی با تاکید بر لزوم اصلاح الگوی کشت، افزود: باید در مورد کشت جایگزین تصمیم گیری شود و دولت به این امور کمک کند، همچنین روش‌های آبیاری بهینه و کشت جایگزین را مورد توجه قرار دهیم.

واگذاری کمیسیون ماده ۵ به شهرستان ها ممکن نیست

وی اظهار کرد: مشکلات اشتغال و بیکاری مسئله‌ای نیست که در استان‌ها قابل حل باشد و قوانین موجود مربوط به زمان عادی است در حالی که امروز در وضعیت جنگ اقتصادی و بحرانی هستیم و باید قوانین هم منطبق با این شرایط باشد.

رضایی با تاکید بر اینکه برای راه اندازی واحدهای تولیدی غیرفعال باید وارد عمل شد، گفت: ارائه آمار و ارقام دردی دوا نمی‌کند و فریاد سرمایه گریزی از استان تا حدی مطرح است که همه می گویند در اصفهان قانون را تا ۱۲۰ درصد اجرا می‌کنند! توصیه اکید به مدیران دارم که هرگونه سنگ اندازی در مورد تولید و سرمایه گذاری به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با اشاره به موضوع تفویض اختیارات لازم به فرمانداران گفت: فرمانداران تا به حال کدام اختیار را طلب کرده‌اند که به آنها داده نشده باشد؟ کمیسیون ماده ۵ را نمی‌توانیم به شهرستانها واگذار کنیم. اما زمینه حضور همکاران در شهرستان ها را فراهم کرده‌ایم و هرچه در اختیار داریم را با تمام توان در اختیار فرمانداران قرار می‌دهیم.

انتقاد استاندار از نحوه پرداخت دستمزدها در اصفهان

استاندار اصفهان با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به فناوری و تولیدات دانش بنیان، تصریح کرد: در این زمینه استان اصفهان شرایط قابل قبولی ندارد و باید به طور جدی وارد عمل شویم؛ رونق ساخت مسکن رونق اشتغال را درپی دارد و تا پایان مهرماه ۹۸ باید موضوعات مسکن مهر در استان پایان یابد و با ساخت مسکن ارزان قیمت مشکلات مردم را حل کنیم.

وی با تاکید بر توجه به وضع اقشار کم درآمد، تصریح کرد: چرا باید برخی ارگان‌ها خودشان حقوق بگیرند اما حقوق پرسنل و کارگرانش به تعویق افتد؟ مطرح کردن این مسائل شرم دارد.

رضایی با بیان اینکه متوسط بیکاری استان اصفهان دو درصد از دیگر نقاط کشور بالاتر است، افزود: باید از نسل جوان در استفاده شود، میانگین سنی مدیران استان بالاست به فرمانداران و مدیران کل دستور استفاده از نیروی جوان در کنارشان داده شده تا با آموزش به نیروسازی بپردازند همچنین طبق قانون باید ۳۰ درصد نیروها زنان باشد اما در این زمینه هم استان اصفهان بسیار عقب‌تر از دیگر استان هاست.

لزوم توجه به نشاط و سرزندگی در استان

وی با بیان اینکه گزارشاتی از فساد مالی داریم، اظهار کرد: امیدوارم این گزارشات دروغ باشد چرا که اگر درستی آن برای من ثابت شود با کسی تعارف ندارم و از سازمان بازرسی هم درخواست جدی دارم در همه موضوعات با کسی تعارف نداشته باشد و اعتقاد دارم اگر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی می‌خواهد وارد عمل شود با تمام جوانب این امر انجام شود همچنین قرار بر این است از بانک‌ها هم بازرسی‌های لازم به عمل آید.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه تعاونی‌های توزیع کننده فاصله بین تولیدکننده و خریدار را کم کنند، تصریح کرد: باید دست دلالان را کوتاه کرد و به وضع اقشار کم درآمد توجه بیشتری داشت.

وی با اشاره به لزوم مبارزه با ریخت و پاش‌ها در ادارات استان گفت: توصیه می‌کنم ساده زیستی، شایسته سالاری و پاکدستی و ایجاد فرهنگ مشورت را اول خودمان رعایت کنیم و بعد آن را تعمیم دهیم.

رضایی تقویت و ارتقای آگاهی سیاسی مردم را امری لازم دانست و اظهار کرد: امسال انتخابات مجلس را پیش رو داریم و باید حقوق و آزادی‌های مشروع مردم همچنین توجه به نشاط و سرزندگی و امید در استان را درنظر داشته باشیم.

استاندار اصفهان گفت: از تلاش‌های همه نیروها اعم از مدیران، فرمانداران، نیروهای نظامی و انتظامی و شهرداران و نیروهای هلال احمر و همه ادارات و مردم در کمک به سیل زدگان سپاسگزام.

کد خبر 372880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.