به‌زودی فعالیت موزه‌ها شبانه می‌شود

مدیر اداره کل موزه‌ها گفت: براساس کلیت تصویب شده، دو موزه در تهران به صورت آزمایشی و به عنوان پایلوت بعد از پایان ماه رمضان، دو شب در هفته را تا پاسی از شب به بازدیدکنندگان سرویس می‌دهند.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کارگر اظهار کرد: تا کنون کلیت طرح برای فعالیت شبانه موزه‌ها تأیید شده است، اما نخست باید ساز و کار آن فراهم شود، در نخستین قدم بعد از پایان ماه رمضان، دو موزه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه تا ۹ شب به فعالیت خود ادامه می‌دهند، تا به نتیجه‌ی کلی درباره‌ی این اقدام برسیم.

او با اشاره به این‌که سه کاخ موزه گلستان، نیاوران و سعدآباد و موزه ملی ایران، در حال حاضر آمادگی اجرایی شدن این طرح را دارند، بیان کرد: با این وجود در نخستین قدم ابتدا دو موزه، به عنوان پایلوت و برای بررسی وضعیت در اولویت قرار می‌گیرند.

مدیر اداره کل موزه‌ها، همچنین از احتمال بلیت ورودی موزه‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر این افزایش قیمت در خیات دولت در دست بررسی است.

کارگر همچنین درباره‌ی ساعت کار موزه‌ها در نیمه نخست سال ۹۸ نیز خاطرنشان کرد: موزه‌های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی مانند هر سال از ساعت ۹ تا ۱۸ فعال هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 372871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.