۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
پایان "بازی تاج و تخت" آغاز می‌شود

کمتر از بیست و چهار ساعت تا انتشار اولین قسمت از فصل پایانی سریال پر طرفدار بازی تاج و تخت باقی مانده است. این سریال حماسی-خیالی از سال ۲۰۱۱ آغاز به پخش کرد و تا کنون،علی رغم تمام انتقادات مربوط به آن، این سریال یکی از پر مخاطب ترین برنامه ها شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سریال بازی تاج و تخت در فصل هشتم،که فصل پایانی آن است، در سال ۲۰۱۹ برای همیشه به پایان خواهد رسید. نکته قابل توجه در مورد فصل پایانی این سریال آن است که از آن به عنوان خونبار ترین صحنه های جنگی در طول تاریخ سینما و تلویزیون یاد کرده اند و پیش بینی می شود این فصل،خشونت بار تر از هفت فصل گذشته این سریال باشد.

بازی تاج و تخت، در روی مثبت خود، یک دایرة المعارف تاریخی از جنگ های قرون وسطا تا جنگ های داخلی اروپایی محسوب می‌شود؛ چنانکه بنا به اظهارات نویسنده رمان این سریال"جرج آر. آر. مارتین" برخی از شخصیت ها و جنگ ها، الهام گرفته از وقایع و افراد واقعی در طول تاریخ بوده اند.

این سریال، به لحاظ داستان و درام، به هیچ عنوان نقطه ضعف از خود نشان نمی‌دهد و دارای اتحاد و همبستگی کامل عناصر درام است و به طرز هوشمندانه‌ای، پیش بینی کرده کدام موقعیت دراماتیک را در چه بخشی از داستان به مخاطب نشان بدهد تا مخاطب در تعلیق وصف ناپذیری، منتظر بماند.

خط داستانی سریال به حدی گسترده است که ذهن مخاطب مجبور می‌شود برای چندین موقعیت متفاوت درگیر بماند؛ بر خلاف دیگر سریال های تخیلی که معمولا دارای یک شخصیت یا یک موقعیت حساس هستند. این یکی از ترفندهای جذب مخاطب گسترده برای این سریال است.

اما بازی تاج و تخت در روی منفی خود ملغمه ای از اساطیر،کهن الگو ها و نماد هایی متعلق به فرهنگ های متفاوت است که به دلیل تعداد بالای شخصیت ها و قومیت های این سریال، برای مخاطبی که دانشی حتی اندک، از عناصر داستان کهن و نماد ها دارد، بسیار سردرگم کننده خواهد بود.

انگار باید تمامی این شخصیت ها، با تمامی جزئیاتشان یک عقبه ی تاریخی پیدا می‌کردند تا همان داستان های گوناگون و چند خطی پیش بروند و به واسطه عنصر تخیل، در دل یک سریال واحد، جمع آوری شوند.

شاید این بزرگترین نقطه ضعف بازی تاج و تخت برای مخاطب باهوش باشد که به راحتی نتواند با کشت و کشتار های بی حد و حساب این سریال ارتباط برقرار کند و در عوض برای یک مخاطب عام، بیش از حد جذاب و سرگرم کننده باشد.

کد خبر 372859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.