سکته قلبی عامل مرگ و میر ۸۰ درصد از شهروندان دهاقانی

دهاقان –رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان گفت: بروز سکته قلبی و عروقی عامل مرگ و میر ۸۰ درصد از شهروندان این شهرستان است.

حشمت الله ثالثی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان اظهار کرد: باتوجه به اینکه بیماری‌های غیرواگیر، سوانح و حوادث مهم‌ترین عامل مرگ و میر شناخته شده است، اما ۸۰ درصد از عوامل مرگ و میر سکته قلبی، و سرطان‌ها ۴۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: در شهرستان دهاقان ۲۵ درصد از جمعیت بالای۲۰ سال دچار فشار خون بالا شده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان با اشاره به کم تحرکی ۵۰ درصد از شهروندان دهاقانی، گفت: ورزش نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها دارد و باید به این مقوله بطور جدی توجه کرد، همچنین تغذیه مناسب نیز از بروز بیماری‌ها به خصوص سکته و سرطان جلوگیری می‌کند.

وی نقش دخانیات را در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی خطرناک عنوان کرد و گفت: براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ۱۰ درصد از افراد بالای ۱۸سال سیگار مصرف می‌کنند.

ثالثی با بیان اینکه بیماری خاموش دیابت، روز به روز بیشتر مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۱ درصد جمعیت استان دچار دیابت هستند.

وی با اشاره به مصرف مطلوب نمک مفید، گفت: با وجود تبلیغات و نکاتی که در مورد نمک‌های مفید در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی مطرح می‌شود، تنها ۱۳ درصد از شهروندان اصفهانی نمک مناسب استفاده می‌کنند.

وی از انجام آزمایشات خطر سنجی بیماری‌های قند و چربی در شهرستان خبرداد و افزود: ۸۰ درصد از جمعیت شهرستان به صورت رایگان از این آزمایشات برخوردار شده‌اند.

ثالثی افزود: افراد بالای ۵۰ سال سن نیز به طور رایگان از آزمایشات فیبر بهره مند خواهند شد.

کد خبر 372855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.