آفریقا برای تضمین امنیت دانش‌آموزان چه کرد؟

جایزه "WRI ROSS" برای شهرها به برنامه‌ای به نام "SARSAI" در موردارزیابی و ارتقاء امنیت محیط مدرسه تعلق گرفت؛ هدف این برنامه ایمن کردن خیابان‌ها برای کودکان در دارالسلام و دیگر شهرهای آفریقایی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان منابع جهانی (WRI) ،جایزه نفر اول خود را به برنامه SARSAI که هدف آن تضمین امنیت رفت و آمد کودکان در مسیر مدرسه‌ها در دارالسلام و دیگر شهرهای آفریقایی است، اختصاص داد. این جایزه ۲۵۰ هزار دلاری به منظور افزودن تحولات شهری در سراسر جهان ایجاد شد.

کودکان در آفریقا بیش از کودکان سایر کشورهای جهان در معرض خطرات جاده‌ای و تصادف قرار دارند؛ در نتیجه برنامه SARSAI مناطق پرخطر را شناسایی و برای دور کردن کودکان از ترافیک، وسایل کم هزینه را به کار می‌برد. این برنامه برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ در دو مدرسه اجرا شد و در حال حاضر، ۵۰ مدرسه در سراسر آفریقا این برنامه را اجرا می‌کنند. برنامه SARSAI، تا کنون در آفریقا تعداد ۳۸ هزار دانش آموز را تحت حمایت خود قرار داده است.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط  مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده انجام شد، SARSAI  توانسته خطرات ناشی از تصادف را تا ۲۶ درصد و سرعت ترافیک را تا ۶۰ درصد در محیط اطراف مدارس کاهش دهد. با این حال، تأثیرات برنامه SARSAI فراتر از این اعداد و ارقام پیش می‌رود و به کودکان کمک می‌کند تا اهمیت امنیت، تحرک و آزادی خود را درک کنند.

سه برنده دیگر جایزه WRI ROSS  شامل موارد زیر است؛

Metrocable، یک سیستم جدید حمل ونقل هوایی که عبور از مرزهای مدلین کلمبیا را تسهیل می‌کند.

SWaCH Pune Seva Sahakari Sanstha، یک شرکت تعاونی خصوصی برای جمع آوری زباله از خیابان‌های پونا، در هندوستان.

Warwick Junction در دوربان آفریقای جنوبی، که به کارگران غیررسمی کمک کرد تا در فرآیندهای تصمیم‌گیری شهری و طراحی زیرساخت‌های شهری شرکت کنند.

کد خبر 372845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.