تغییر رویکرد هفته فرهنگی اصفهان اقدامی شجاعانه است

عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به تغییر رویکرد برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان در سال جاری گفت: اینکه شهردار اصفهان هفته فرهنگی را به سمت همدلی با آسیب دیدگان از سیل در کشور سوق  داده، بزرگ‌ترین خدمت به مردم اصفهان در راستای معرفی داشته‌ها و ارزش‌های ناب فرهنگی مردم این شهر است و جای تقدیر دارد.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه هفته فرهنگی فرصتی برای معرفی داشته‌ها و ارزش‌های فرهنگی اصفهان به کشور و تاکید بر نقاط قوت فرهنگی این شهر است، اظهار کرد: وظیفه مجریان برگزار کننده هفته فرهنگی اصفهان این نیست که در این هفته به مردم چیزی را القا کنند، بلکه هدف از برگزاری هفته فرهنگی، معرفی داشته‌ها و احیای بخش‌هایی از پتانسیل‌های اصفهان است که طی زمان های گذشته دچار آسیب شده‌ است.

وی ادامه داد: اصفهان به عنوان مهد فرهنگ و تمدن و شهری بلند آوازه در حوزه فرهنگی است و این وظیفه سنگینی را بر عهده مسئولان و مجریان هفته فرهنگی اصفهان می‌گذارد که برنامه‌های فرهنگی را در این هفته متناسب با شرایط جامعه و سطح دریافت جامعه معرفی و تقویت کنند.

رییس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ها باید برای مردم ایجاد حس خوشایندی کند، گفت: مدیریت شهری به دنبال همخوانی و انطباق با داشته‌های فرهنگی مردم است، اینکه شهردار اصفهان هفته فرهنگی را به سمت همدلی با آسیب دیدگان از سیل در کشور سوق  داده، بزرگ‌ترین خدمت به مردم اصفهان در راستای معرفی داشته‌ها و ارزش‌های ناب فرهنگی مردم اصفهان است؛ قطعا نوع دوستی، انسان دوستی و همدلی جزء پارامترهای قدرتمند فرهنگی هستند که اصفهان در این زمینه شهره عام و خاص است.

وی با تاکید بر اینکه مردم اصفهان همواره در همراهی و همدلی با مردم جامعه و کشور پیشتاز بوده‌اند، ادامه داد: امروز نیز که سه استان گلستان، لرستان و خوزستان درگیر سیل بوده و همه به نوعی ماتم‌زده هستند، مردم اصفهان به هیچ وجه راضی نیستند که برنامه‌هایی در تضاد با شرایط روحی  و روانی هموطنان داشته باشند.

محمدی تاکید کرد: این تصمیم شهردار اصفهان می‌تواند به درستی فرهنگ غنی و اصیل مردم اصفهان را به همه مردم ایران اثبات کند، این اقدام و ایده جای تقدیر دارد چرا که مردم اصفهان را بیش از گذشته با مردم بحران زده همراه می‌کند.

مردم اصفهان در رفتارهای همدلانه و پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی پیشتاز بوده‌اند

این جامعه شناس با تاکید بر اینکه مردم اصفهان در رفتارهای همدلانه و پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی پیشتاز بوده‌اند، ادامه داد: این رفتار مدیریت شهری می‌تواند الگویی برای همراهی سایر هموطنان ایران با مردم بحران زده باشد.

رییس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان به عنوان معین استان‌های لرستان و خوزستان تعیین شده است، ادامه داد: کمپ‌های امدادرسانی مردمی، هلال احمر و شهرداری اصفهان در این استان‌ها حتی قبل از اینکه اصفهان به عنوان استان معین تعیین شود، در این مناطق فعالیت داشتند و این امر جای تقدیر دارد.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری برنامه‌های هفته فرهنگی تغییر رویکرد داده است، گفت: رویکرد و جهت‌گیری این برنامه‌ها به سمت همدلی و همدردی با مردم سیل زده تغییر یافته و می‌توان گفت این هفته با رویکرد همدلی برای ایران برگزار می‌شود.

محمدی با بیان اینکه به عنوان عضو شورا به دلیل این تصمیم شجاعانه شهردار اصفهان احساس غرور می‌کنم، ادامه داد: این تصمیمی خلاقانه و شجاعانه بود.

وی در خصوص امدادرسانی تیم‌های خدمات شهری و آتش‌نشانی اصفهان و امدادگران هلال احمر در دو استان لرستان و خوزستان گفت: در ارزیابی‌های صورت گرفته اقدامات مدیریت شهری و هلال احمر اصفهان مورد توجه قرار گرفته و مردم این دو استان شکرگذار تیم‌های اصفهانی در این مناطق بوده‌اند.

کد خبر 372844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.