بارش رگبار بهاری در اصفهان/بارش‌ها در جنوب و شرق استان شدت می‌گیرد

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به استقرار موج ناپایدار در بخش‌های جنوبی کشور طی امروز و فردا، گفت: در بیشتر مناطق استان اصفهان افزایش ابر و بارش رگبار بهاری پیش‌بینی می‌شود.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت موج ناپایداری در بخش‌های جنوبی کشور طی امروز و فردا است، اظهار کرد: بر این اساس در بیشتر مناطق استان شاهد افزایش ابر، وزش باد شدید و بارش‌های رگباری بهاری، گاهی همراه با رعد وبرق و احتمال بارش تگرگ خواهیم بود.

وی افزود: در مناطق جنوب و شرق استان نیز شرایط افزایش بارش وجود دارد. همچنین در مناطق شرقی به دلیل وزش باد شدید احتمال گرد و خاک و کاهش دید افقی وجود دارد.  

با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوا دو تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت، ادامه داد:  بیشینه و کمینه دما در کلانشهر اصفهان به ترتیب ۱۸ و ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی کاشان با دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و فریدونشهر با دمای سه درجه سانتی‌گراد خنک ترین مناطق استان پیش بینی می شود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به اینکه طی شب گذشته یک میلی‌متر بارش برای کلانشهر اصفهان ثبت شده است، افزود: سایر شهرهای استان نیز از جمله سمیرم با میانگین ۸.۳ ، برزوک ۶.۵  و داران با ۱.۳ میلی متر ، بیشترین بارش ها را طی شب گذشته به خود اختصاص دادند.

کد خبر 372837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.