زمان حمایت از سپاه است/همه ید واحد هستیم

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان اصفهان با اشاره به تروریستی اعلام شدن سپاه از سوی دولت آمریکا گفت: در سطح کشور گروه‌های اصولگرا یا اصلاح طلب این اقدام آمریکا را محکوم می‌کنند، البته این امر به معنای آن نیست که انتقادی به سپاه پاسداران نداشته باشند.

حیدر علی حجتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا گفت: آمریکا به ویژه از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، خلاف قوانین بین المللی رفتار می‌کند؛ این کشور حتی تعهدات و بسیاری از قوانین بین المللی که خود در گذشته پذیرفته را نیز به نوعی ملغی کرده و این مسأله تنها در مورد ایران نیست.

وی افزود: آمریکا با تروریستی خواندن سپاه پاسداران بخشی از حاکمیت ملی ایران را تهدید کرد، زیرا در قانون اساسی نهادهایی در زمینه های مختلف ذکر شده اند که سپاه پاسداران نیز جزئی از آنها و بخشی از حاکمیت ملی کشور است.

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان اصفهان ادامه داد: بنابراین لازم است که مردم از این نهاد در برابر آمریکا پشتیبانی کنند و تفاوتی بین سپاه و ارتش یا نهادهای دیگر وجود ندارد، به همین دلیل در حال حاضر هرگروهی به نوعی حمایت خود را از سپاه اعلام می‌کند تا بتواند جوابی دندان شکن به افرادی که در صدد سلب  حاکمیت ملی کشور هستند، بدهد.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی همه گروه های سیاسی داخلی اعم از اصولگرا یا اصلاح طلب این اقدام را محکوم می‌کنند، البته این امر به معنای آن نیست که انتقادی به نهاد سپاه پاسداران نداشته باشند. سپاه پاسداران هم مانند ارتش یا نهادهای دیگر خدمات ارزشمندی را در طول جنگ و درحال حاضر به کشور کرده است، اما این خدمات نباید جلوی نقدپذیری این نهادها را بگیرد.

گفتن نقص‌های سپاه با دین، اسلام و انقلاب ضدیت ندارد

وی خاطر نشان کرد: حتی رییس جمهور هم که با انتخابات و آرای میلیونی انتخاب می‌شود، بعد از آنکه خدمات و فعالیت های خود را شروع می‌کند، از یک سو مورد پذیرش و پشتیبانی همه مردم؛ چه افرادی که به وی رای داده و یا نداده اند قرار می گیرد تا بتواند مشکلات کشور را برطرف کند، اما از سوی دیگر دولت منتخب مردم نباید انتظار داشته باشد در بعضی از اقدام ها که نقدی به آن وارد است، مورد انتقاد قرار نگیرد، زیرا انتقاد شرط سازندگی است.

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان اصفهان ادامه داد: دلیل رشد و پویایی کشورهای پیشرفته جهان این است که جامعه مدنی در این کشورها فعال و آزاد است و زمانی که انحراف کاری را در نهادی مشاهده می کنند، می توانند با آزادی آن را  مورد انتقاد قرار دهند.

حجتی تأکید کرد: سپاه پاسداران نیز تا کنون خدمات ارزشمندی را به کشور کرده و در حال حاضر نیز در حال خدمت رسانی است و همه گروه های سیاسی در این حوزه ها قدردان سپاه هستند، اما اگر در مواردی بعضی از عناصر سپاه با دخالت های خود مانع آزادی عمل مردم بشوند و یا در زمینه های اقتصادی که مورد تأیید امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیست، ورود کنند، گروه های سیاسی وظیفه دارند این رویکردها را به نقد و چالش بکشند.

وی خاطر نشان کرد: سپاه از آن مردم است، در شرایطی از آن حمایت می‌کنند و در مواقعی هم باید از آن انتقاد کنند، زیرا اگر انتقاد نباشد مشکلات پا برجا می ماند.

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان اصفهان  ادامه داد: در شرایط کنونی دلیل حمایت تمام مردم  از هر حزب و گروهی از سپاه آن است که ما همه ید واحد هستیم، باید همه ملت ایران زیر چتر واحدی باشند که بتوانند در برابر دشمن خارجی حرکتی سازنده برای کشور انجام دهند و هرگونه نقص و اشکالی نیز وجود داشت باید با دیدبانی مردم  گفته شود، این امر با دین، اسلام و انقلاب ضدیت ندارد، بلکه تنها به معنای مخالفت با برخی از روش های کاری است.

کد خبر 372834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.