تلاش شهرداری برای ایجاد ارتباط دوسویه بین نهادهای مدنی و حاکمیتی

مدیر اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: مشارکت شهرداری اصفهان در اجرای برنامه‌های اجتماعی با هدف ایجاد یک ارتباط دوسویه بین نهادهای مدنی و حاکمیتی در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی انجام می‌شود.

مسعود مهدویان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نخستین همایش تخصصی توانمندسازی سمن‌های حوزه صیانت اجتماعی در بحث طراحی اکوسیستم کارآفرینی دانش بنیان برای صیانت از معتادان بهبود یافته، یکی از برنامه‌هایی است که در قالب ستاد مبارزه با مواد مخدر در استان اصفهان برنامه‌ریزی و با مشارکت اداره اجتماعی شهرداری اصفهان برگزار شد.

وی افزود: مخاطبان اصلی این برنامه سمن‌های فعال اجتماعی در حوزه پیشگیری و صیانت اجتماعی از اعتیاد هستند، لذا در این برنامه که با هدف توانمندسازی سمن‌های فعال، شبکه‌سازی ظرفیت‌های مردمی و رفع چالش‌ها و مشکلات طراحی و برنامه‌ریزی شده بود، اشاره شد که مداخلات اجتماعی و مشارکت مردمی بهترین روش در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.

مدیر اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان تصریح کرد: باتوجه به اینکه سمن‌های اجتماعی نقش مهمی در مبارزه با مواد مخدر دارند، لازم است که این سمن‌ها برای پیشگیری و صیانت اجتماعی توانمند شده و به یک سطح فعال برسند.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه اصفهان،  شهر ژنِ کارآفرینی است و بهترین کارآفرینان ملی از این شهر و استان بوده‌اند، شهرداری می‌تواند نقش بسزایی در این راستا ایفا کند.

مهدویان‌فر گفت: دلیل عمده مشارکت شهرداری در نخستین همایش تخصصی توانمندسازی سمن‌های حوزه صیانت اجتماعی، ایجاد یک ارتباط دوسویه بین نهادهای مدنی و حاکمیتی در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی بوده است چراکه شهرداری می‌تواند به عنوان یک حلقه واسط بین نهاد مدنی و مردم پایه در این مسیر قدم بردارد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مباحث مهمی که در این همایش مورد تأکید قرار گرفت، سیاست‌گذاری نوین در حوزه اکوسیستم کارآفرینی اجتماعی بود، همچنین بر ضرورت هم‌افزایی و همگرایی بین ظرفیت‌های مردمی و سمن‌های فعال در حوزه اجتماعی تأکید و در پایان مقرر شد که برنامه‌های منجر به توانمندسازی و شبکه‌سازی سمن‌ها، به صورت فصلی برگزار شود.   

کد خبر 372830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.