۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
نقاشی در وصف ناپایداری

داستان، داستان ناپایداری بشر است اینکه شاید حال حاضر تاریکی وجود دارد اما باید این تاریکی وجود داشته باشد تا نور و روشنایی هویت پیدا کند، به گفته و بینش نقاش نقاشی هایی که در وصف این ناپایداری قلم در دست گرفته است و آثاری را خلق کرده، هیچ شرایطی پایدار نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجموعه آثار نقاشی فریبا رهنورد با عنوان "فاجعه آرام نمی‌گیرد" از عصر دیروز در گالری گذار به نمایش در آمده است و میزبان علاقه مندان به هنر خواهد بود.

این نقاش و تصویرگر در مورد مجموعه حاضر به خبرنگار ایمنا گفت: «آثار به حال تاریک اشاره دارد اما روزنه‌های امید را هم نشان می‌دهد، اینکه با کمی نگاه مسئولیت پذیرانه می‌توان تغییرات بزرگی در زندگی بشریت ایجاد کرد.»

رهنورد در خصوص برگزاری این نمایشگاه در تهران ادامه داد: «همین نمایشگاه حاضر یک‌بار در تهران در گالری چهار به نمایش در آمد و بازدید و بازخورد خوبی را به همراه داشت.»

 این نقاش بین المللی با اشاره به هدفش در مورد پرداختن به این سبک خاطر نشان کرد: «نشان دادن جمله " فاجعه آرام نمی‌گیرد" هدف اصلی من است تا نشان دهم آرامش‌ها پایدار نیستند و همه چیز ناپایدار است و باعث شد این آثار را خلق کنم.»

افول انسانیت به مرور زمان

موسیقی ساز این نمایشگاه در خصوص آثار خلق شده اظهار کرد: هر چه جلو می‌رویم، می‌بینیم ارزش‌های انسانی مثل وجدان دیگر دغدغه نیستند دغدغه‌هایی که هر انسان برای تعالی باید داشته باشد و اگر از بین برود انسان نمی‌تواند خود را ترمیم کند.

وی ادامه داد: این ناپایداری انسان را از پا در می‌آورد و انسان به نقطه‌ای می‌رسد که دیگر کم می‌آورد و اتفاق بزرگ رخ می‌دهد.

 "فاجعه آرام نمی‌گیرد" جهشی در نقاشی ایران

حشمت الله بهزادی در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه گفت: برگزاری این گالری با این سطح بالا باعث پیشرفت نقاشی اصفهان و حتی ایران است چون این سبک، یک سبک جهانی‌ست و بعد از افول هنر نقاشی ایران، برگزاری این نمایشگاه موتور محرک کارهای آینده و نو در نقاشی‌ است.

این استاد نقاشی ادامه داد: این ترکیب رنگی که مشاهده کردم و هنر نقاش را می‌توان به عینه دید و من به شخصه به عنوان کسی که بعد از افول نقاشی، شانسی برای آن نمی‌دیدم؛ حال امیدوارم و می‌گویم زمان و جبر جامعه سطح هنر و نقاشی را بالا می‌برد.

وی در خصوص آینده نقاشی ایران بیان کرد: با وجود جوانان فعال و جبر جامعه، در نقاشی به سمت پیشرفت می‌رویم، زمان ما را خیلی جلو خواهد برد. این امر البته با حمایت وزارت ارشاد امکان پذیر است که با حمایت و دلگرمی آنها جوانان بیش از پیش خود را نشان دهند.

بیشتر بخوانید:

گالری های اصفهان را از امروز ۲۳ فروردین دنبال کنید

کد خبر 372809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.