زندان اصفهان ترمیم می‌شود/۲۸۰۰ زندانی به مرخصی نوروزی رفتند

مدیرکل زندان‌های استان گفت: احداث زندان جدید با مشکلات قانونی و کمبود اعتبار روبه‌روست که با فروش زندان قدیم تنها یک سوم هزینه‌های احداث آن تامین می‌شود.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال ۹۷ تعداد یک هزار و ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان از طریق کمک‌های مردمی، گلریزان‌ها و کمک خیران و ستاد دیه آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه بدهکاری این تعداد زندانی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: ۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ را از طریق رضایت از شاکیان حل کردیم.

مدیرکل زندان‌های استان در خصوص تحت پوشش گرفتن خانواده‌های زندانیان گفت: خانواده سه هزارو ۳۵۸ زندانی در سال قبل تحت پوشش انجمن حمایت درآمدند که تعداد کل این خانوارها هفت هزار و ۴۴۶ نفر است همچنین دو هزار و ۳۱۰ نفر هم به کمیته امداد و بهزیستی معرفی شدند تا مستمری و خدمات لازم به آنها ارائه شود.

وی با اشاره به دستور عفو زندانیان توسط مقام رهبری در دهه فجر سال ۹۷، اظهار کرد: هفت هزار و ۱۶۳ نفر مشمول عفو و آزادی یا تقلیل مجازات شدند که چهار هزار و ۴۹۵ نفر از این زندانیان آزاد و دو هزارو ۶۶۸ نفر هم تقلیل مجازات شدند.

گرجی‌زاده گفت: تعداد دو هزارو ۸۴۸ زندانی به مرخصی نوروزی رفتند که برخی از آنها در مرخصی و برخی هم از مرخصی بازگشتند.

وی در خصوص وضعیت زندان جدید اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر امکان جابه جایی زندان اصفهان نیست و فعلا در حال ترمیم زندان قدیم هستیم تا همین زندان جوابگوی امور زندانیان باشد.

اعتباری برای بهره‌برداری از زندان جدید اصفهان نداریم

مدیرکل زندان‌های استان با بیان اینکه کمبود اعتبار بزرگترین عامل به تعویق افتادن پروژه زندان جدید اصفهان است، تصریح کرد: باید با فروش زندان قدیم زندان جدید ساخته شود که متاسفانه به دلیل مشکلات رفع نشده قانونی، امکان ادامه کار احداث زندان جدید نیست.

وی با بیان اینکه زمین زندان جدید از طریق منابع طبیعی و جهاد کشاورزی تامین شده است، افزود: مطالعات احداث پروژه و نقشه‌های کار برای یک زندان جدید با ظرفیت ۱۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است اما متاسفانه به دلیل نبود اعتبار، پروژه تا همین حد مسکوت مانده است.

گرجی‌زاده با تاکید بر اینکه باید با فروش زندان قدیم بخشی از اعتبار ساخت زندان جدید به دست آید، تصریح کرد: به دنبال رفع مشکلات قانونی هستیم و در صورت رفع مشکلات ۱۲ هکتار زمین زندان قدیم به صورت فاز به فاز به خریدار نهایی واگذار می‌شود تا اعتبار به دست آمده برای ساخت زندان جدید هزینه شود.

وی در خصوص میزان اعتبار موردنیاز برای احداث زندان جدید گفت: این پروژه نیازمند ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است که متاسفانه با فروش زندان قدیم تنها یک سوم این اعتبار تامین می‌شود و مابقی آن باید از محل اعتبارات تامین شود.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در خصوص آمار زنان زندانی گفت: دو درصد همه زندانیان را زنان تشکیل داده‌اند که بیشترین جرایم زنان به ترتیب موادمخدر و سرقت است.

وی با اشاره به افزایش تورم تصریح کرد: هزارو ۳۱۹ زندانی جرایم مالی غیرعمد در زندان‌های استان حضور دارند که مبلغ کل بدهی آنها ۲۴۹ میلیارد تومان است و بیشترین دلیل زندانی شدن این افراد، مهریه، نفقه، چک و دیگر مسائل مالی است.

کد خبر 372805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.