افزایش خوراک امعاء و احشاء مرغ در اصفهان

نایب رییس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان گفت: رشد قیمت مرغ موجب افزایش تقاضا برای اعضای جانبی بدن مرغ شده است که در این میان امعاء و احشاء مرغ رتبه اول را دارند.

محمد علی فروغی ابری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مصرف دل و جگر، سنگدان، گردن و پای مرغ به شدت افزایش یافته است، اما هنوز خود مرغ بیشتر از این اعضا مصرف می شود. مصرف مرغ کاهش ۵۰ درصدی را تجربه کرده و در مقابل میزان مصرف اعضای جانبی مرغ افزایش یافته است.

وی افزود: قیمت اعضای دور ریز بدن مرغ نیز همراه با قیمت خود مرغ افزایش یافته که البته به نسبت ارزان تر است و مصرف بیشتری دارد. مردم گرایش بیشتری به دل و جگر مرغ پیدا کرده اند.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان خاطرنشان کرد: طبق بررسی های بهداشت اصناف، مصرف این نوع از محصولات غیر مجاز و تهدید کننده سلامتی افراد نیست. بسته بندی ها و روش توزیع اعضای جانبی و دور ریز بدن مرغ نیز هر روز رشد می کند و باعث جلب توجه مشتریان بازار به این محصولات می شود.

جعفریان ادامه داد: توزیع این محصولات در بازار با مجوز دامپزشکی است و در صورتی که مشکلی برای مصرف هر کدام از آنها وجود داشته باشد این نهاد از ادامه توزیع آنها جلوگیری می کند. کارشناسان بهداشتی اداره دامپزشکی بر روند تولید و بسته بندی این محصولات نظارت کامل دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افزایش قیمت مرغ در چند ماه اخیر و در آستانه ایام نوروز موجب کاهش تقاضای مردم برای خرید این محصول شده است، اما به گفته برخی از صاحبان واحد های صنفی حتی میزان فروش این محصولات در برخی از مرغ فروشی ها از خرید و فروش خود مرغ بیشتر شده است.

کد خبر 372802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.