وضعیت کشت و صنعت‌های نیشکر خوب نیست/خطر در کمین تأسیسات فرسوده صنعت نفت خوزستان

در بسته خبری امروز از پرداخت کمک هزینه معیشتی به ۲۸ هزار خانواده سیل‌زده تحت پوشش بهزیستی تا افزایش تولید گاز در منطقه پارس جنوبی و پهلوگیری بدون نوبت کشتی ۳۶۰۰ تنی حامل دام زنده در بندر شهید رجایی را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای جنوبی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

جذب سالانه ۱۰ میلیون گردشگر در هرمزگان

هرمزگان: فریدون همتی،  استاندار هرمزگان با تاکید براینکه هدف ما جذب ۱۰ میلیون گردشگر در هرمزگان است، تصریح کرد: این هدف باید محور همه فعالیت ها در استان قرار گیرد و در این راستا باید همه وظیفه خود بدانیم که ظرفیت های گردشگری این استان را معرفی کنیم و شرایط برای توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی در عرصه گردشگری را ایجاد نماییم.

پهلوگیری بدون نوبت کشتی ۳۶۰۰ تنی حامل دام زنده در بندر شهید رجایی

هرمزگان: اله مراد عفیفی پور، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلوگیری بدون نوبت کشتی سه هزار و ۶۰۰ تنی حامل دام زنده در بندر شهید رجایی و پذیرش حداقل۱۰ فروند کشتی کالای اساسی دیگر طی سال‌جاری خبر داد.

توسعه بنادر شرق هرمزگان

هرمزگان: حمیدرضا محمدحسینی، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در دیدار با مهدی رضایی، مدیر کل گمرک شهید باهنر بر لزوم همراهی و همگرایی بندر و گمرک برای رونق‌بخشی به بنادر کوچک در سواحل شرق هرمزگان تاکید کرد.

*****************************************************************************

فاز دوم بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود

بوشهر: سکینه الماسی، نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ماه آینده فاز دوم بیمارستان تامین اجتماعی عملیات اجرایی آن آغاز و در هفته کارگر هم سی‌تی‌اسکن این بیمارستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

تولید گاز در پارس جنوبی به ۷۲۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش می‌یابد

بوشهر: هادی هاشم‌زاده فرهنگ، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با تحویل پالایشگاه‌های فازهای ۱۳ و۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به مجتمع گاز پارس جنوبی تولید گاز تا سه ماه آینده در این مجتمع به ۷۲۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش می‌یابد.

صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر ۵۳ برابر حجم واردات بوده است

بوشهر: منصور بازیار، مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در سال گذشته حدود ۵۵۴ هزار تن کالا به ارزش حدود یک میلیارد و ۶۷۷ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که حجم صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر ۵۳ برابر حجم واردات بوده است.

****************************************************************************

خطر در کمین تأسیسات فرسوده صنعت نفت

خوزستان: بیژن زنگنه، وزیر نفت عمر مفید تاسیسات نفتی را ۲۰ تا ۲۵ سال عنوان کرد و با بیان اینکه ما بیش از ۴۵ سال در حال استفاده از این تاسیسات هستیم، تاکید کرد: تاسیسات نفت در خوزستان قابل بازسازی نیست و همگی باید نوسازی شود و ده‌ها میلیارد دلار هزینه دارد که هر چه می گوییم، کسی توجهی نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه اهواز پر از خط لوله است و هیچ جایی مانند اهواز در خطر نیست و از فکر کردن به این موضوع شبها خواب ندارم، یادآور شد: بارها در مجلس و از تریبون‌های مختلف اعلام کردم که تاسیسات صنعت نفت فرسوده است و همکاران ما در مناطق نفت‌خیز با چنگ و دندان آن را اداره می کنند. من از آنان سپاسگزارم

کشت و صنعت‌های نیشکر یکی پس از دیگری در حال غرق شدن هستند

خوزستان: محمود شمیلی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر گفت: اکنون وضعیت کشت و صنعت‌های نیشکر خوب نیست و یکی پس از دیگری در حال غرق شدن هستند ضمن اینکه کشت و صنعت‌های شمالی ما کاملا زیر آب رفته است.

پرداخت کمک هزینه معیشتی به ۲۸ هزار خانواده سیل‌زده تحت پوشش بهزیستی

خوزستان:  وحید قبادی دانا، رییس سازمان بهزیستی کشور در بازدید از مناطق سیل‌زده گفت: تاکنون برای ۲۸ هزار خانوار سیل زده تحت پوشش بهزیستی در سراسر کشور کمک هزینه معیشتی پرداخت شده است.

کد خبر 372796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.