زنگنه: هیچ جایی مانند اهواز در خطر نیست

وزیر نفت بر ضرورت نوسازی تاسیسات فرسوده صنعت نفت تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، بیژن زنگنه امروز جمعه -۲۳ فروردین ماه- در نشست با نمایندگان استان خوزستان اظهار کرد: تجاوزی که به حریم و بستر رودخانه‌ها شده است به طریق بیشتری در خطوط لوله هم در حال تکرار است که فاجعه است.

وی با اشاره به اینکه اهواز پر از خط لوله است و هیچ جایی مانند اهواز در خطر نیست، گفت: بارها در مجلس و از تریبون‌های مختلف اعلام کردم که تاسیسات صنعت نفت فرسوده است و همکاران ما در مناطق نفت‌خیز با چنگ و دندان آن را اداره می کنند.

وزیر نفت عمر مفید تاسیسات نفتی را ۲۰ تا ۲۵ سال عنوان کرد و افزود: بیش از ۴۵ سال در حال استفاده از این تاسیسات هستیم. تاسیسات نفت در خوزستان قابل بازسازی نیست و همگی باید نوسازی شود و ده‌ها میلیارد دلار هزینه دارد که هر چه می گوییم، کسی توجهی نمی‌کند.

زنگنه با بیان اینکه با اختصاص بخشی از درآمد نفت به سیل استان خوزستان موافقم، اما بعید است مجلس شورای اسلامی به آن رای دهد، گفت: مقام معظم رهبری با در خواست رئیس جمهوری مبنی بر برداشت مبلغی از صندوق توسعه ملی برای مناطق سیل‌زده موافقت کرده است.

وزیر نفت با بیان اینکه بر اساس برآوردهای اجمالی، سیل، هزار میلیارد تومان به تاسیسات صنعت نفت خسارت زده است، درباره تالاب هورالعظیم توضیح داد: ما کاملا همراه مردم بوده و هستیم و تابع تصمیم‌های ستاد مدیریت بحران استان خوزستان خواهیم بود.

کد خبر 372787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.