خسارات ۳۰ هزار میلیارد تومانی سیل به کشور

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس گزارش ارائه شده خسارات اخیر سیل در کشور تاکنون بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محسن کوهکن با اشاره به وقوع سیل در کشور، تصریح کرد: بودجه کشور ۴۰۷ هزار میلیارد تومان بوده که این رقم با ملاحظات مختلف در کمیسیون تلفیق و در نهایت در مجلس به تصویب رسید و باید توجه داشت بودجه عمرانی کشور حدود ۶۴ هزار ملیارد تومان بوده که بخش قابل توجهی از ان نیز به اوراق اختصاص یافته و وجه نقد خزانه نیست.

وی با بیان اینکه اوضاع سیل خوزستان نگران‌کننده است، ادامه داد: براساس گزارش ارائه شده خسارات اخیر سیل در کشور که جزئی بیان شده و هنوز به جمع بندی کامل نرسیده، میزان خسارت‌ها بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است؛ نباید فراموش کرد سیل صدمات بسیاری به استان‌های گلستان و لرستان وارد کرده اما شرایط خوزستان همچنان وضعیت بسیار سخت و دشواری است.

کوهکن اضافه کرد: دشمن خصوصاً آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز به شدت به سمت نا امید کردن مردم حرکت کرده و از فضای مجازی برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می‌کنند و مسائل را بزرگ نمایی و غیر واقعیت را واقعیت جلوه می‌کنند و این در حالیست که سپاه، ارتش، بسیج، هلال احمر، نهادهای دولتی و... با چنگ و دندان برای حل مشکل خوزستان و مرکز آن اهواز در میدا عمل حاضر شده‌اند.

وی عنوان کرد: دشمنان با استفاده از توطئه‌های مختلف به دنبال آن هستند تا در فضای مجازی تحلیلی را ارائه دهند که نظامیان باعث وقوع سیل هستند و برخی افراد ناآگاه داخلی نیز با آنها همراه شده و در شیراز چنین مسئله‌ای را شاهد بودیم که دروغی بزرگ به شمار می‌آمد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعاً همدلی، همراهی و حضور همه جانبه در میدان سپاه، ارتش، بسیج، هلال احمر، نهادهای دولتی، جهادگران و...در کنار مردم در این شرایط بحرانی برگ زرینی را برای کشور رقم خواهد زد.

وی یادآور شد: باید توجه داشت ذخایر سدهای کشور حدود ۵۵ میلیارد مترمکعب است، براساس برخی گزارش ارائه شده بیش از یک ونیم برابر ذخایر صد درصدی سدهای کشور آب به خلیج فارس رفته و از سوی دیگر سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که اردیبهشت ماه نیز جزء ماه‌های پر بارش اشت.

 کوهکن با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمانی انقلابی امنیت کشور را در منطقه سر آمد کرده است، اظهار کرد: عملکرد سپاه پاسداران و تلاش بسیج و ارتش قهرمان سبب شده ایران اسلامی بر قله‌های رفیع جهان بایستند و این مسئله سبب دشمنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی حاکمان خود فروخته منطقه با سپاه شده است.

وی تروریست خواندن سپاه از سوی رییس جمهور آمریکا را احمقانه و مغرضانه دانست و افزود: با حماقت رییس جمهور آمریکا فرصت سازی در مناسب‌ترین زمان ممکن انجام گرفت چراکه اگر سازمانی همچون سپاه پاسداران جزء سازمان‌های تروریستی قرار گیرد باید با نگاهی واقع بینانه عملکرد ارتش آمریکا را در ۴۰ سال اخیر در نقاط مختلف جهان را مورد ارزیابی قرار داد و قطعاً با بررسی دقیق موضوع آمریکا در این فهرست قرار خواهد گرفت.

کد خبر 372777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.