۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
آمازون اینترنت رسانی می‌کند

شرکت تجارت الکترونیک آمازون قصد دارد تا با اجرا کردن پروژه‌ای با نام "کایپر" به عرضه اینترنت همگانی در سرتاسر دنیا بپردازد. تیم مدیریت این شرت آمریکایی اعلام کرده است که برنامه‌هایی بزرگی در این پروژه اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم مدیریت شرکت آمازون در صفحه رسمی توییترش نوشت: قرار است ۳ هزار و ۲۳۶ ماهواره از سوی این شرکت در مدار پایینی زمین قرار گیرد. هدف از ارسال این ماهواره‌ها به مدار زمین، فراهم کردن دسترسی پرسرعت ۹۵ درصد از مردم به دنیای وب است.

البته توییت آمازون اندکی بعد از خبری بود که در رسانه گیگ وایر منتشر شد و جزئیات پروژه اینترنت رسانی آمازون را عمومی کرد.

آمازون نخستین شرکتی نیست که چنین پروژه‌ی عظیمی را برای رساندن اینترنت به تقریباً تمامی جهان، در پیش می‌گیرد زیرا پیش‌تر شرکت‌های دیگری نیز گفته‌ بودند که قصد دارند با شبکه‌ای ‌متشکل ‌از هزاران ماهواره، اینترنت را در سراسر دنیا برای مردم ارائه دهند. آمازون طبق برنامه‌اش قصد دارد ماهواره‌های مذکور را در مدار پایینی زمین قرار دهد؛ این کار هم هزینه‌های کلی و هم میزان تأخیر را کاهش می‌دهد.

طبق اطلاعاتی که آمازون منتشر کرده است در پروژه‌ی کایپر، ماهواره‌ها در سه‌ارتفاع مختلف نسبت به سطح زمین قرار خواهند گرفت و براساس جزئیات منتشرشده در رسانه گیگ وایر، از بین ۳٬۲۳۶ ماهواره‌ای که قرار است به مدار زمین فرستاده شوند، ۷۸۴ ماهواره در فاصله‌ ۳۶۷ مایلی (۵۹۰ کیلومتر)، ۱٬۲۹۶ ماهواره در فاصله‌ ۳۷۹ مایلی (۶۱۰ کیلومتر) و ۱٬۱۵۶ ماهواره در فاصله‌ ۳۹۱ مایلی (۶۲۹ کیلومتر) از سطح زمین قرار خواهند گرفت.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که ماهواره‌های آمازون توانایی این را خواهند داشت که اینترنت را در مناطق وسیعی از زمین ارائه دهند و این اینترنت از مدار ۵۶ درجه‌ی شمالی (تقریباً در میانه‌های کشور اسکاتلند) تا مدار ۵۶ درجه‌ی جنوبی (در زیر پایین‌ترین قسمت آمریکای جنوبی) را پوشش خواهد داد و این یعنی ایران نیز شامل آن خواهد شد. به‌طور کلی، اینترنت ارائه‌شده توسط این ماهواره‌ها، به‌لحاظ تئوری بیش از ۹۵ درصد از جمعیت کل زمین را پوشش خواهد داد.

کد خبر 372771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.