آمریکا، با تحریم سپاه منزوی ترخواهد شد

امام جمعه فولادشهر گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای سپاه پاسداران بعد از انقلاب اسلامی درحوزه هوافضا، ساخت و راه اندازی موشک های مختلف بوده که همین مسئله باعث شده تا آمریکا بارها به دنبال تحریم موشکی ایران باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در  خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر  اظهار کرد: وزارت خارجه آمریکا رسماً نام سپاه پاسداران را در فهرست گروه های تروریستی خارجی قرار داد که این اقدام بر خلاف تمام موازین حقوق بین الملل است و این اولین بار است که آمریکا نهادی رسمی از یک کشور را در چنین فهرستی قرار می دهد. 
وی افزود: شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به این اقدام آمریکا مقرّ فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد. 
امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: این اقدام احمقانه رئیس جمهور آمریکا در حالی رخ داد که آمریکا محور تروریسم و تروریسم پروری در جهان بوده و ارتش آمریکا یکی از جنایت کارترین ارتش های دنیا در طول تاریخ به شمار می آید.
وی ادامه داد: نباید فراموش کرد هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه وقت آمریکا  رسماً اعلام می کند که القاعده ساخته دست آمریکاست و ترامپ نیز اعلام می کند که داعش توسط اوباما ساخته شده است، حدود سه میلیون ویتنامی که اکثراً زن و کودک بودند توسط سربازان ارتش آمریکا به قتل رسیدند و از سوی دیگر آمریکا با پوشش ناتو جنگی را علیه یوگوسلاوی به راه انداخت. 
سرافراز اضافه کرد: بمباران این کشور ۷۸ روز به طول انجامید و یوگوسلاوی از هم فروپاشید. از سوی دیگر کشتار مسلمان ها توسط صرب ها با مشارکت آمریکا صورت گرفت و هزاران مسلمان در «سربرنیتسا» به دست صرب ها قتل عام و زنده به گور شدند و آمریکا و سازمان ملل که ادعای کمک به برقراری صلح در بالکان را داشتند در برابر آن سکوت کردند. 
وی عنوان کرد: حمله و اشغال افغانستان به بهانه تعقیب گروه القاعده در حالی بوده که در طول ۱۸ سال حضور در این کشور نه تنها اقدامی برای برقراری امنیت در این کشور نداشته اند، بلکه به صورت مستقیم به کشتار مردم پرداختند، بمباران هیروشیما و ناکازاکی ژاپن از دیگر جنایات آمریکا به شمار می آید. 
امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: جنایات ارتش آمریکا در عراق که باعث کشته شدن حدود یک میلیون انسان بی گناه و آواره شدن حدود چهار میلیون عراقی شد، حمله به هواپیمای مسافربری ایران و قتل عام ۲۹۰ نفر سرنشین این هواپیما از جنایات آمریکا بوده اما به جای مجازات عاملان این جنایت به آنها مدال شجاعت و پیروزی داده شد.
وی یادآور شد: با توجه به این لیست سیاه و سابقه طولانی که آمریکا در اقدامات تروریستی و تروریست پروری دارد، بسیار جای تعجب دارد که چنین رژیم و دولتی، وقیحانه بهترین انسان ها و نهاد انقلابی مبارزی همچون سپاه پاسداران را در لیست گروه های تروریستی قرار می دهد که بزرگترین قربانی تروریسم در دنیا است.
سرافراز گفت: مردم فولادشهر هنوز داغدار شهدای گران قدری چون یونس امیری و علی خادم هستند که چندی پیش در حادثه تروریستی زاهدان به دست عمال آمریکا جان خود را تقدیم اسلام کردند حال چگونه مطرح می کنند سپاه نهادی تروریستی است.
وی متذکر شد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند کینه آمریکا از سپاه ناشی از حضور آن در خط مقدم مواجهه با دشمن در میادین گوناگون و شکست هایی است که آمریکا در برابر سپاه پاسداران در زمینه های مختلف و در عرصه های داخلی و خارجی متحمل شده است.

 امام جمعه فولادشهر افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای سپاه پاسداران بعد از انقلاب اسلامی درحوزه هوافضا، ساخت و راه اندازی موشکهای مختلف بوده که همین مسئله باعث شده است تا آمریکا بارها به دنبال تحریم موشکی ایران باشد. 
وی با بیان اینکه اقدام ترامپ در مورد سپاه، تبعات بسیار زیادی را برای آمریکا به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: با این حرکت احمقانه رئیس جمهور امریکا قطعا امنیت نظامیان آمریکایی به خطر خواهد افتاد، زمینه برای بی ثباتی بیشتر در منطقه فراهم خواهد شد و حتی متحدان آمریکا نیز به نوعی در معرض تهدید قرار خواهند گرفت. 
سرافراز ادامه داد: بر خلاف تصور و پیش بینی دولت ترامپ که اقدامات خود را با هدف شکاف داخلی در ایران طراحی می کند، اقدامات ضد ایرانی دولت وی همواره باعث تشدید همدلی و وحدت داخلی شده است.
وی اضافه کرد: علت این همدلی و حمایت از سپاه به جز کارکردهای این نهاد نظامی و سابقه درخشان آن در امر سازندگی، این است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی، جزء نیروهای مسلح کشور بوده و تروریستی خواندن سپاه، توهین به قانون اساسی کشور و توهین به مردم ایران است.
امام جمعه فولادشهر در ادامه با بیان اینکه، هوشمندی مجمع تشخیص در عدم تصویب لوایح FATF هم قابل تحسین است، گفت: اگر ایران در سال گذشته در این دام اسیر می شد، ترامپ به راحتی می توانست به اهداف خود در مهار کردن نظام اسلامی و سپاه دست یابد.
سرافراز خاطرنشان کرد: تحرکات احمق های درجه یک آمریکایی، موجب همدلی و وحدت بیشتر در میان مردم و همچنین دستگاه ها و طیف های سیاسی مختلف شده که یکپارچه اقدام اخیر را محکوم کردند.
 

کد خبر 372765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.