۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
توقف کاهش  قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا پس از کاهش بیش از یک درصدی در روز پنجشنبه، امروز حدود ۰.۱ درصد رشد داشت و به ۱۲۹۳ دلار و ۱۹ سنت رسید.

به گزارش ایمنا، قیمت طلا که پس از انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا و رشد ارزش دلار، دیروز بیشترین افت قیمت یک روزه در طی ۲ هفته اخیر را به ثبت رسانده بود، امروز اندکی افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش بیش از یک درصدی در روز پنجشنبه، امروز حدود ۰.۱ درصد رشد داشت و به ۱۲۹۳ دلار و ۱۹ سنت رسید. در این هفته قیمت طلا حدود ۰.۱ درصد رشد داشت و در مسیر ثبت اولین رشد هفتگی ۳ هفته اخیر قرار دارد.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با حدود ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۹۶ دلار و ۶۰ سنت رسید. پس از انتشار آمارهای قوی از بازار کار و نرخ تورم آمریکا که موجب کاهش نگرانی‌ها در مورد اقتصاد این کشور شد، ارزش دلار تقویت شد. در عین حال کاهش قیمت نفت موجب شد تا ارزهایی نظیر دلار کانادا و استرالیا که به قیمت کالاهای خام مرتبط هستند پایین بیاید.

آمارها نشان می‌دهد که تعداد شهروندان آمریکایی متقاضی دریافت مزایای بیکاری در هفته گذشته به پایین‌ترین رقم طی  ۴۹.۵ سال گذشته رسیده و این نشان دهنده تقویت بازار کار این کشور است.

قیمت پایه تولید کننده در آمریکا در ماه مارس بیشترین رشد در طی ۵ ماه گذشته را شاهد بود، اما نرخ تورم عمده فروشی چندان بالا نبود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه نسبت به برگزاری سومین نشست خود با رهبر کره شمالی ابراز علاقمندی کرد، اما در گفت وگو با رئیس جمهوری کره جنوبی گفت واشنگتن تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را ادامه خواهد داد.

به گفته منابع اروپایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه موافقت اولیه خود را با شروع مذاکرات تجاری با آمریکا اعلام کرده اند. مشخص نیست که این اقدام می‌تواند تنش در روابط تجاری این دو اقتصاد بزرگ جهان را کاهش دهد یا نه.

کد خبر 372750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.