احداث سیل بندها در بدنه شرقی کارون ادامه دارد

مدیرمنطقه سه شهرداری اهواز گفت: سیل بندی که در منطقه ۳ شهرداری اهواز احداث شد ارتفاعی حدود سه متر دارد و اگر احداث نمی‌شد آب با ارتفاع ۱.۵ متر وارد خانه شهروندان می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی یوسفی با اشاره به ادامه عملیات مقاوم سازی سیل بندها در بخشی از ضلع شرقی رودخانه کارون اظهار کرد: از تمام کسانی که در این مدت با مردم خوزستان همکاری و همدلی کردند، تشکر می‌کنم اگرچه این اتفاق را با وجود مخاطراتی که برای برخی استان‌ها داشته را هنوز باید لطف الهی دانست.

وی ادامه داد: به همت بدنه فنی مدیریت شهری اهواز و همکاری سایر استان‌ها مانند اصفهان که در سه روز گذشته در بخش‌های مختلف شهر اهواز مستقر شدند، احداث سیل بندها و خاک‌ریزهایی که مانع ورود کارون به شهر شود، ادامه دارد.

مدیر منطقه سه شهرداری اهواز تصریح کرد: در حال حاضر در بخش‌های بحرانی رودخانه کارون سیل بند احداث شده است؛ سیل بندی که در منطقه ۳ احداث شد، ارتفاعی حدود سه متر دارد و اگر احداث نمی‌شد آب با ارتفاع ۱.۵ متر وارد خانه شهروندان می‌شد.

در کنار مردم هستیم

هم‌چنین، بابک محمدی، شهردار فولادشهر که برای امدادرسانی به هم‌وطنان سیل‌زده در استان خوزستان عازم این مناطق شده است، گفت: از زمانی که استان اصفهان به عنوان معین استان خوزستان انتخاب شد، شماری از شهرداران و مدیران کل این استان برای کمک‌رسانی به خوزستان وارد عمل شدند.

وی خاطرنشان کرد: از سه روز گذشته دارو، مواد غذایی و بهداشتی و ادوات و ماشین‌آلات از استان اصفهان به خوزستان ارسال‌شده است و امدادرسانان اصفهانی به صورت شبانه‌روزی در کنار مردم خوزستان ایستاده‌اند.

شهردار فولادشهر با بیان اینکه اکثر خانه‌هایی که در ساحل رودخانه کارون قرار دارد تخلیه شده است، افزود: بیش از ۶۰ کمپرسی، ۱۰ لودر، بیل‌های مکانیکی و بیش از ۲۰ پمپ لجن کش و کف کش در ساحل کارون که با مشکل ورود فاضلاب به خانه‌ها روبه‌رو است در حال فعالیت است، وضعیت چندان خوبی نیست و بر همه ما تکلیف است که در این شرایط به مردم کمک کنیم.

کد خبر 372747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.