راه اندازی پویش اهدای کتاب به مناطق سیل زده

در آخرین روز هر هفته خلاصه ای از مهم ترین اتفاقات فرهنگی وهنری هفته ای که گذشت را در ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگارایمنا موسسه خانه کتاب با همکاری رادیو فرهنگ و انجمن نویسندگان کودک ونوجوان پویش اهدای کتاب به مناطق سیل زده را راه اندازی میکند که میتواند انگیزه ای باشد برای کودکان ونوجوانان برای رسیدن به آمال ها و اهدافشان. در ادامه مشروح رویدادهای فرهنگی و هنری هفته می آید:

شعار نمایشگاه کتاب تهران انتخاب شد: "خواندن توانستن است" سخنگوی شورای سیاست‌گذاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از انتخاب این شعار دراین دوره از این رویداد فرهنگی خبر داد و گفت با هدف ارتقای کیفی و محتوایی،  برنامه‌های پیشنهادی از سوی اشخاص، نهادها، سازمان‌ها و ناشران برای اجرا در نمایشگاه کتاب تهران، توسط کارگروهی پنج‌نفره بررسی می شوند.

اسامی فینالیست های چهارمین مسابقات بین المللی قرآن نابینایان اعلام شد: این رقابت‌ها در پنج سطح بزرگسالان، بانوان، دانش‌آموزی، نابینایان و طلاب (در شهر مقدس قم) برگزار شد که بنابر گفته ذبیح‌الله روحی، مشاور فنی و اجرایی این دوره از مسابقات: بنابر اعلام نظر هیئت داوران سعید علی‌اکبری، نماینده جمهوری اسلامی ایران، سید نورالحق، نماینده کشور هند، محمد شیراز، نماینده کشور پاکستان، السید حمدی السید ابراهیم نماینده کشور مصر و محمد الحبال، نماینده کشور لبنان و محمد تیمی ابراهیمی از کشور افغانستان حائز رتبه‌های اول تا ششم شدند که پنج نفر اول طی مرحله نهایی و در مصلای امام خمینی (ره) به رقابت خواهند پرداخت.

پوست کلفت ترین مجری تلویزیون : رامبد جوان می‌گوید قوانین سانسور در تلویزیون سیال است. هر چیزی ممکن است امروز اجازه پخش داشته باشد اما فردا نه! این حرف ساده و کوتاه، کوهی از معنی را در خود جایی داده است و هر چیزی ممکنه امروز اجازه داشته باشه و فردا نه و برعکس و این قصه همیشه بوده و هست. پوست کلفت می‌خواهد و مرد کهن.

نامزدهای جایزه ی ادبی "واو" معرفی شدند: بر اساس خبر رسیده، جایزه ادبی "واو" پس از مطالعه، بررسی و داوری ۸۰ رمان چاپ‌شده در سال ١٣۹٦، شش اثر را به عنوان نامزد دریافت عنوان بهترین رمان متفاوت سال معرفی کرد که شامل: آلوت/ امیر خداوردی/ انتشارات نگاه، باغ استخوان‌های نمور/ احمد آرام/ نشر نیماژ، در عمق یک و نیم متری/ هانیه سلطان‌پور/ نشر افراز، راهنمای مردن با گیاهان دارویی/ عطیه عطارزاده/ نشرچشمه، عروس آب/ قاسم شکری/ نشر نیماژ ؛ وگفتن در عین نگفتن/ جواد مجابی/ نشر ققنوس است.

آثار تاریخی ۱۹ استان بر اثر سیل آسیب دید: ولی تیموری معاون گردشگری میراث فرهنگی خبر داد که  متاسفانه سیل و وضعیت نامناسب آب و هوا در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مشکلات و خسارت هایی را به بار آورده است، در حوزه میراث فرهنگی بخش عمده ای از آثار تاریخی ۱۹ استان دچار آسیب شده و بنا بر بررسی ها، حدود ۲۵۲ میلیارد تومان خسارت به آثار تاریخی وارد شده است، بررسی آثار تاریخی در استانهای مختلف برای برآورد رقم دقیق خسارت ادامه دارد.

چه سرنوشتی در انتظار نود است: جعفر عبدالملکی قائم مقام شبکه سه سیما درباره برنامه نود که تغییرات در چه زمینه و به چه مواردی بر می‌گشت گفت: تغییرات در زمینه فوتبال، گزارش‌ها، حواشی فوتبال و مسائل مربوط به فوتبال و کنش و واکنش‌های فوتبال بود و این اتفاق طی یک رویکرد طبیعی صورت گرفت و البته این تغییرات می‌بایست چند سال پیش اتفاق می‌افتاد و زودتر از اینها انجام می‌شد.

تنها اثرجهانی پایتخت زیر ذره بین کارشناس آلمانی: با برگزاری دور نخست کارگاه پژوهشی و آموزشی «موزه‌ها و آرشیوهای کاخ گلستان» در این مجموعه جهانی، کارشناسان بنیاد پژوهشی «DFG» آلمان، بعد از بررسی چالش‌ها و ظرفیت‌های این مجموعه جهانی، اقداماتی که برای ساماندهی و آنلاین کردن اسناد کاخ می‌توانند ارائه دهند را اعلام می‌کنند.

کد خبر 372746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.