احتمال پایان دادن سال تحصیلی در برخی مناطق سیل‌زده

وزیر آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه در مناطق معدودی احتمالاً مجبور شویم سال تحصیلی را خاتمه یافته تلقی کنیم، گفت: البته امیدواریم این اتفاق نیفتد و بتوانیم در این یک ماه باقی مانده سال تحصیلی را در موعد خود تمام کنیم.

به گزارش ایمنا، سید محمد بطحایی صبح امروز در هنگام ورود به استان لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در مورد امتحانات نهایی دانش آموزان تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در برخی مناطق تا همانجایی که کتاب درسی پیش رفته ارزشیابی صورت می‌گیرد و با خاتمه سال تحصیلی از بچه‌ها توقع نداریم بخش‌هایی که مانده را امتحان بدهند.

وی با بیان اینکه در مورد کنکوری‌ها نیز با وزارت علوم مذاکراتی صورت گرفته و برای شنبه و یکشنبه شورای سنجش و پذیرش تشکیل می‌شود و در مورد اینکه سهمیه خاصی برای مناطق سیل زده و در چه رشته‌ها و محل‌هایی می‌توان انجام داد تصمیم گیری می‌شود، تصریح کرد: از سوی دیگر برای کنکوری‌ها در مناطق سیل زده اردوهای علمی می‌گذاریم که این عقب افتادگی علمی و آموزشی را جبران کنیم و از طریق دوره‌های آموزش مجازی آن‌ها را آماده کنیم تا در فضای رقابتی کنکور عقب نمانند.

وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: از حیث اعتبارات جبران خسارت مشکلی نداریم، علاوه بر اعتبارات خودمان از سرفصل اعتبارات بحران دولت نیز اعتبار ویژه‌ای برای بحث آموزش در مناطق سیل زده گذاشته‌اند.

ارسال ۱۰۰کانکس به همراه ۵هزار میز و نیمکت به مناطق سیل‌زده لرستان

وی از ارسال ۱۰۰ کانکس به همراه ۵ هزار میز و نیمکت به مناطق سیل‌زده لرستان به منظور جایگزینی مدارس تخریبی خبر داد و گفت: اعتبار جبران خسارات اختصاص می‌یابد.

بطحایی با اشاره به اینکه لرستان در بین استان‌هایی که در معرض سیل قرار گرفتند، آسیبش زیاد و جدی است و تعداد زیادی از مدارس ما آسیب دیدند، اظهار کرد: در قدم اول جبران خسارت‌ها، خیرین جلو آمده‌اند و کمک‌های خوبی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه یکی از بانک‌های غیردولتی جلو آمده و تماسی که داشتیم منجر به عقد تفاهم نامه خواهد شد، تصریح کرد: تلاش‌هایی که دوستان من در نوسازی مدارس و پیگیری‌هایی که نمایندگان داشته‌اند، ما را امیدوار به این کرده که مدارسی که با مرمت و بازسازی مشکلشان حل می‌شود همین روزها انجام شده و تلاش می‌کنیم مدارس بازگشایی شوند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای جایگزینی مدارسی که نیاز به تخریب دارند تا امروز ۱۰۰ کانکس ارسال شده و ۵ هزار میز و نیمکت نیز ارسال شده است، گفت: این کانکس‌ها تجهیز شده تا به صورت فوق العاده و سریع بچه‌ها مستقر شوند.

بطحایی با اشاره به اینکه مشکل جدی که داریم این است که بعضی مدارس ما علی رغم اینکه سالم هستند در اختیار نهادهای امدادرسان قرار گرفته‌اند، یادآور شد: در صبحت با استاندار لرستان وعده داده شد این مدارس سریعاً تخلیه می‌شوند؛ در یک ساعت حضورم صحبت‌ها حاکی از آن است که مشکلات حوزه آموزشی مناطق سیل زده برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی همکاران من خانه و زندگیشان براثر سیل از بین رفته است، تمهیداتی در این رابطه پیش بینی شده که از طریق مقتضی اطلاع رسانی می‌شود، تصریح کرد: ما خانواده‌ای هستیم که آسیب وارد شده به چند نفر از همکارانمان مربوط به کل خانواده آموزش و پرورش است و تلاش می‌کنیم آلام آن‌ها را کاهش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در مناطق معدودی احتمالاً مجبور شویم سال تحصیلی را خاتمه یافته تلقی کنیم، گفت: البته امیدواریم این اتفاق نیفتد و بتوانیم در این یک ماه باقی مانده سال تحصیلی را در موعد خود تمام کنیم.

کد خبر 372707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.