FATF کنار گذاشته شود، تحریم ها بیشتر می شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که مباحث مهمی همچون FATF کنار گذاشته شود، تحریم های دیگری برای کشور ایجاد می شود و معیشت مردم را هدف قرار می دهند.

طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تحریم ها تولید در کشور را هدف قرار داده اند، اظهار کرد: از بین بردن صادرات، تولید و اشتغال از اهداف اصلی تحریم‌ها است. تحریم کنندگان می خواهند بر معیشت مردم ایران فشار وارد کنند و لازم است مسئولان همه جوانب و راهکار ها را برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در نظر بگیرند.

وی افزود: در صورتی که مباحث مهمی همچون FATF کنار گذاشته شود، تحریم های دیگری برای کشور ایجاد می شود و معیشت مردم را هدف قرار می دهند. در طی ۴۰ سال گذشته نیز همواره توسعه و رونق تولید یکی از مباحث مهم اقتصادی ایران بوده است و موضوع تولید رابطه مستقیم با معیشت مردم دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم ها باعث تضعیف تولید در کشور شده اند، خاطر نشان کرد: برخی از کارشناسان معتقدند که تحریم های دور جدید ایالات متحده آمریکا در سال ۹۸ ضربه بزرگی بر پیکره تولید ایران وارد می کند و باعث می شود تولید کنندگان یکی پس از دیگری دست از تولید بکشند و تعداد بیکاران کشور در یک روند صعودی قرار می گیرد. در صورتی که گمان این کارشناسان درباره وضعیت اقتصادی آینده ایران در سال ۹۸ صحیح باشد، باید آماده تبعات اجتماعی وسیعی در جامعه باشیم.

شعار امسال تنها روی سربرگ ها و بنر ها نباشد

سیاوشی ادامه داد: بی شک مبحث رونق تولید یکی از اصلی ترین موضوعات اقتصادی کشور بوده است که مقام معظم رهبری با توجه به آن، این شعار را برای سال ۹۸ در نظر گرفته اند. امیدواریم شعار امسال تنها روی سربرگ ها و بنر ها نباشد، بلکه مسئولان به آن توجه کنند و به دنبال راهکار و راه حل برای عملی کردن آن باشند.

وی با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در عملی کردن شعار اقتصادی سال ۹۸، اضافه کرد: مهم ترین هدف مجلس شورای اسلامی در سال ۹۷ این بود که راهکاری برای نظارت همه جانبه بر چرخه تولید کشور پیدا کند. دستگاه های دولتی نیز باید با مساعدت خود و ارائه تسهیلات، رونق تولید را اولویت اصلی خود قرار دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید از قالب کارفرمای بزرگ در اقتصاد ایران خارج بشود و در مقابل برای مردم فرصت اقتصادی ایجاد کند. وظیفه مجلس نیز حذف یا اصلاح قوانین مزاحم اقتصادی است. قوانینی که در عرصه تولید تصویب شده است به نوعی دست و پای تولید کننده را بسته است و بروکراسی دولتی و بخشنامه های مختلف این محدودیت را تشدید کرده است.

به منابع انرژی بیشتر از منابع انسانی توجه شده است

سیاوشی افزود: منابع انسانی و ظرفیت به کارگیری آن در کشور موجود است و مهاجرت های وسیعی که در بخش نخبگان صورت می گیرد نشان دهنده وجود سرمایه های انسانی در کشور است. متاسفانه توجهی که در اقتصاد ایران به نفت و منابع انرژی شده است به منابع انسانی و نیروی کار جوان نشده است.

وی یادآور شد: مغز تولید اقتصادی منابع انسانی کشور هستند که می توانند با به حرکت درآوردن چرخ تولید به آن رونق ببخشند. متاسفانه بروکراسی اداری و قوانین مزاحم سدی در برابر رونق تولید هستند که امیدواریم با تلاش مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ بخشی از این سد تخریب شود و کار را برای تولید کنندگان راحت تر کند.

کد خبر 372696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.