کارکنان مایکروسافت؛ معترض به تبعیض جنسیتی

عده‌ای از کارمندان مایکروسافت در جلسه‌ای گروهی با مدیرعامل این شرکت اعتراض خود نسبت به برخورد نامناسب با زنان در این شرکت را اعلام کردند. آن‌ها از مدیر عامل مایکروسافت خواستند تا به ادعاهای مربوط‌به تبعیض‌جنسی گسترده در رابطه با ترفیع‌های شغلی و همچنین آزار و اذیت جنسی در شرکت رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعتراض به تبعیض جنسی در مایکروسافت از دو هفته پیش توسط اکانت توییتر یکی از کارکنان این شرکت رسمی شد. حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از کارکنان این شرکت در زیر توییت کارمند مایکروسافت نظر داده بودند و اعتراض وی به این جریان را تایید و تمجید کرده بودند.

با توجه به پنهان کاری های مایکروسافت در این زمینه و سکوت اغلب منابع خبری دقیقا مشخص نیست که چه تعداد از کارکنان این شرکت در جلسه با مدیر عامل حضور داشته اند. در این جلسه تعدادی از کارکنان زن و مرد مایکروسافت نیز، با پوشیدن لباس سفید اعتراض خود را نشان داده بودند. این اقدام، به‌نوعی شبیه به اقدام زنان عضو کنگره‌ آمریکا بود که در جریان سخنرانی سالانه‌ رئیس‌جمهور در ماه فوریه، لباس سفید پوشیده بودند تا پیام مشابهی را به ترامپ منتقل کنند.

عامل اصلی اعتراض جمعی کارکنان مایکروسافت ایمیلی است که در ماه مارس امسال به کارکنان زن این شرکت ارسال شد. این ایمیل که توسط یکی از کارکنان زن این شرکت نوشته شده بود حاوی درد و دل های وی و ناامیدی‌اش از پیشرفت در مایکروسافت بود و به گونه ای زنان را تحریک کرده بود تا برای احقاق حقوق از دست رفته خود در این شرکت تلاش کنند.

ارسال این ایمیل به کارکنان زن مایکروسافت باعث شد تا تعداد زیادی از آنها نیز در اعتراض به سیاست های مردانه مایکروسافت، از کمبودها و مشکلات خود در این شرکت بگویند و اولین کسی که برای پاسخگویی به اعتراضات کارکنان زن این شرکت به میدان آمد، کثلین هوگان، مدیر ارشد بخش کارکنان مایکروسافت بود که قول داد شفافیت بیشتری در رابطه با ترفیع های شغلی در مایکروسافت به وجود بیاورد.

یکی از کارکنان زن شرکت مایکروسافت در رابطه با این جنبش اعتراضی در توییتر شخصی‌اش از تجربه‌ی خود در زمانی می‌گوید که در حضور مدیر بخش منابع انسانی و دیگر مدیران، با درخواست‌های ناشایست جنسی مواجه می‌شود؛ درحالی‌که در مواجهه با چنین درخواست‌های نابه‌جایی، هیچ‌کدام از مدیران لب به اعتراض نمی‌گشایند. علاوه‌براین، مدیر بخش منابع انسانی مدتی بعد ترفیع می‌گیرد؛ اما این زن، به‌رغم اعتراضاتش، به‌دلیل پیروی‌نکردن از «سیاست‌ها» سرزنش می‌شود.

کد خبر 372688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.