تا رسیدن به جامعه‌ای ایده‌آل برای زنان فاصله داریم

شهرضا - عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: تا رسیدن به نقطه ایده‌آل در مورد زنان تلاش‌های بیشتری لازم است که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در قالب فراکسیون زنان و سایر نهادهای حقوقی و اجتماعی این مسئله را دنبال می‌کنند.

سمیه محمودی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با اشاره به برگزاری یکصد و چهلمین مجمع IPU در کشور قطر، یادآور شد: این مجمع یک اجلاس جهانی است که مجالس دنیا در آن شرکت می‌کنند و در قالب چهار گروه و دو مجمع زنان و جوانان در آن به بحث و تبادل‌ نظر می‌پردازند و در مجمع اصلی این اجلاس، جمع‌بندی نهایی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در این اجلاس درخصوص جایگاه اصلی زنان در کشورهای مختلف و مشکلات موجود در مسیر ارتقاء حضور آنان در جامعه و افزایش سطح زندگی آنان و همچنین ظرفیت‌های مختلف، مباحث مختلفی مطرح شد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم علاوه بر ارائه گزارشی، جایگاه والای زنان در جمهوری اسلامی ایران و نقش انقلاب اسلامی در ایجاد بستر مناسب برای حضور بانوان در صحنه‌های مختلف اجتماعی و مدیریتی را تبیین کنیم.

محمودی اظهار کرد: در این اجلاس بر بهبود قابل توجه شرایط برای حضور زنان در صحنه‌های مختلف مدیریتی، اجرایی و اجتماعی ایران تأکید شد، هرچند تا رسیدن به نقطه ایدآل تلاش‌های بیشتری لازم است که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در قالب فراکسیون زنان و سایر نهادهای حقوقی و اجتماعی این مسئله را دنبال می‌کنند.

وی گفت: در اجلاس IPU بر ضرورت افزایش حضور جوانان در حوزه سیاست و امور اجرایی تأکید و در همین راستا به جوانی جمعیت ایران و نقش سازنده آنان در توسعه کشور اشاره شد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش‌هایی از قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به عنوان ابزار قانونی توانمندی برای ایجاد بستر مناسب جهت حضور جوانان در مناصب مدیریتی برای حاضران در این اجلاس، تشریح شد.

محمودی یادآور شد: فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به دنبال ایجاد سهم ۳۰ درصدی برای زنان در مشاغل مدیریتی و سیاسی است.

وی خاطرنشان کرد: مجمع جوانان در کشور به عنوان یکی از بازوان توانمند مدیران و قانونگذاران برای تسهیل حضور جوانان در عرصه‌های اجرایی و مدیریتی است.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای زیادی در حوزه سلامت زنان و نوزادان داشته است، خاطرنشان کرد: در حالی که کشورهای آفریقایی و بعضی کشورهای آسیایی از استانداردهای جهانی در این زمینه فاصله دارند، ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشتاز در حوزه بهداشت عمومی شناخته می‌شود.

بسیاری از ابهامات و ایرادات با گفت و گو رفع می‌شود

محمودی تأکید کرد: در این اجلاس بر تأثیر مخرب تحریم‌ها بر سلامت مردم و به ویژه بیماران خاص اشاره شد و تأکید کردیم که بسیاری از ابهامات و ایرادات به جای آنکه نیازمند تحریم باشد، با گفت و گو قابل رفع است.

وی با بیان اینکه حضور هیئت ایرانی در این اجلاس از بهترین فرصت‌ها برای توسعه مناسبات بین‌المللی است، تصریح کرد: تاکنون به همراه رییس مجلس شورای اسلامی، دیدارهای دوجانبه با نمایندگان و رؤسای مجالس جهان برگزار و ضمن تشریح مواضع جمهوری اسلامی در موضوعات جهانی، بر اهمیت تحکیم روابط با دیگر کشورها و کاستن از آثار مخرب تحریم‌ها تأکید شد.

کد خبر 372681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.