آبگیری دریاچه ارومیه/کشف زمین‌خواری میلیاردی در مازندران

در بسته خبری امروز از تحقیق و تفحص مجلس از نحوه واگذاری کشت و صنعت مغان تا ترمیم سیل‌بند رودخانه قره‌سو توسط یگان‌های ارتش در گلستان و افزایش میانگین ۳۷ درصدی نرخ کرایه تاکسی درون‌شهری در رشت را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شمالی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

کشف زمین‌خواری ۴۵۳ میلیاردی طی سال گذشته در مازندران

مازندران: سردار سید محمود میرفیضی، فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف زمین‌خواری ۴۵۳ میلیاردی در سطح استان طی سال گذشته خبر داد.

کاهش نرخ طلاق نسبت به ۴ سال گذشته در مازندران

مازندران: علی رجبی، مدیرکل ثبت احوال استان مازندران گفت: در چهار سال گذشته شاهد کاهش نرخ طلاق در استان مازندران بودیم.

سرگردانی ۳۰۰ زائر مازندرانی با ویزای جعلی در مرز مهران

مازندران: سیدحبیب‌الله ساداتی، مدیرکل حج و زیارت مازندران با بیان اینکه ۳۰۰ نفر از زائران مازندرانی با ویزای جعلی در مرز مهران سرگردان شدند، افزود: دلیل سرگردانی زائران مازندران اعزام با ویزای جعلی توسط کاروان غیرمجاز بوده است.

********************************************************************

محدود کردن ویلاسازی غیر استانی‌ها در گیلان

گیلان: مصطفی سالاری، استاندار گیلان با بیان اینکه برای محدود کردن ویلاسازی غیر استانی‌ها باید مقرراتی ایجاد شود گفت: باید قاطعانه گفته شود که زمین‌های کشاورزی تغییر کاربری پیدا نمی‌کند تا محدودیت برای ویلاسازی ها صورت بگیرد.

افزایش میانگین ۳۷ درصدی نرخ کرایه تاکسی درون‌شهری در رشت

گیلان: پیمان پارسا، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت با دفاع از لایحه افزایش کرایه نرخ تاکسی درون‌شهری رشت اظهار کرد: این لایحه در جلسات متعدد بررسی‌شده و برای اجرایی شدن آن یک‌صد کد پیشنهاد داده شده است.

شهریور امسال پرونده مسکن مهر بنیاد مسکن گیلان بسته خواهد شد

گیلان: محمد اکبر زاده، مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان با اشاره به بیش از ۲۳ هزار سهمیه مسکن مهر بنیاد مسکن گفت: با توجه به تلاش‌های انجام‌شده ۹۶ درصد واحدها به‌صورت اقساطی به فروش رسیده و چهار درصد آن را نیز در دست اجرا است که تا پایان شهریور با تحویل به خانوارها پرونده آن نیز بسته خواهد شد.

******************************************************************************

واکسن رایگان ۶۱ هزار دام سنگین و سبک در مناطق سیل‌زده گلستان

گلستان: محمدحسین مسلمی، معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان گلستان از واکسن رایگان ۶۱ هزار دام سنگین و سبک در مناطق سیل‌زده استان خبر داد و گفت: ۹ هزار دام سنگین و ۵۲ هزار دام سبک را در مناطق سیل‌زده استان گلستان به صورت رایگان واکسن زدیم.

سهمیه مقاوم‌سازی ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در گلستان

گلستان: ولی‌الله زمانی نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: در سال جاری مقاوم‌سازی قریب به پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی سهمیه استان گلستان است.

ترمیم سیل‌بند رودخانه قره‌سو توسط یگان‌های ارتش در گلستان

گلستان: محمد غفاری، ارشد نظامی ارتش در استان گلستان، از ترمیم سیل‌بند رودخانه قره‌سو قدیم در روستای تپه اسلام توسط یگان‌های ارتش خبر داد.

****************************************************************************

افزایش هتل‌های ۵ ستاره در اردبیل

اردبیل: نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به برنامه‌های سال‌جاری در حوزه گردشگری در سطح استان اردبیل، اضافه کرد: افزایش هتل‌های پنج ستاره در استان و توسعه گردشگری روستایی از جمله برنامه‌های مهم ما در سال‌جاری است.

تحقیق و تفحص مجلس از نحوه واگذاری کشت و صنعت مغان آغاز شد

اردبیل: صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با انتخاب اعضای ۱۵ نفره هیات تحقیق و تفحص مجلس از نحوه واگذاری کشت و صنعت مغان اقدامات کارشناسی در خصوص نحوه واگذاری این شرکت آغاز شد.

بهبود وضعیت گردشگری در اردبیل

اردبیل: اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: علاوه بر آن باید رقابتی در جهت پیشبرد پروژه‌های موجود، حوزه گردشگری نیز باید جزء برنامه‌های اولویت‌دار در استان باشد و در این راستا تمامی دستگاه‌های اجرایی استان هماهنگی لازم در جهت توسعه زیرساخت‌های استان و هم‌چنین جذب سرمایه گذاران در جهت توسعه گردشگری استان داشته باشند.

******************************************************************************

رهاسازی آب از سد زولا به دریاچه ارومیه آغاز می‌شود

آذربایجان‌غربی: فرهاد سرخوش، مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: از فردا رهاسازی آب از سد مخزنی زولای سلماس به سمت دریاچه ارومیه آغاز می‌شود.

بازدید ۸۴ هزار مسافر نوروزی از موزه‌های آذربایجان‌غربی

آذربایجان‌غربی: حسن سپهرفر، معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: ایام نوروز ۸۴ هزار و ۷۲۷ نفر از موزه‌های آذربایجان‌غربی بازدید کرده‌اند.

کمک ۹۰۰ میلیون تومانی مردم آذربایجان‌غربی به سیل‌زدگان کشور

آذربایجان‌غربی: عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی گفت: مردم خیر و نوع‌دوست استان بیش از ۹۰۰ میلیون تومان از طریق این نهاد به سیل‌زدگان کمک کرده‌اند.

******************************************************************************

معدوم سازی ۶۵ هزار طیور آلوده به بیماری آنفلوآنزای مرغی در تبریز

آذربایجان‌شرقی: امیرحسین بهداد، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه گزارشی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تلفات از مرغداری‌های اطراف تبریز نزدیک به ایلخچی در ۱۱ فروردین ماه سال ۹۸، ارائه شد، گفت: اکیپ‌های واکنش سریع اداره‌کل دامپزشکی استان بلافاصله به محل اعزام شده و با نمونه‌برداری از واحد درگیر و انجام آزمایشات تخصصی PCR بر روی نمونه‌ها وجود این بیماری را تأیید کردند و برای پیشگیری از شیوع این بیماری و جهت جلوگیری از انتقال احتمالی آن به جوامع انسانی، در همان روز ۶۵ هزار قطعه طیور واحد مرغداری تخمگذار به صورت بهداشتی معدوم سازی شد.

مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید لازم الاجرا است

آذربایجان‌شرقی: حسین نجاتی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به عنوان قانون و لازم الاجرا است.

نبود زمین در شهرک صنعتی مشکل اصلی سرمایه گذاران بنابی است

آذربایجان‌شرقی: امین رفیعی، فرماندار بناب با بیان اینکه نبود زمین در شهرک صنعتی مشکل اصلی سرمایه گذاران بنابی است، گفت: هرکس در هر موقعیتی باید در جهت رفع موانع تولید و افزایش تولید قدم بردارد.

کد خبر 372677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.