هنرانقلاب اسلامی یک مرام اجتماعی است

رییس حوزه هنری استان اصفهان گفت: هنرانقلاب اسلامی یک مسلک و مرام اجتماعی است و می‌طلبد هنرمندان با این رویه، هنر خودشان را به تصویر بکشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی احمدی فر ظهر امروز (چهارشنبه) در آیین بزرگداشت هفته هنر اسلامی که باحضور منتقدان و فیلمسازان سینما در هنرستان هنرهای زیبا برگزار شد، اظهار کرد: امروز سالروز شهادت شهید آوینی است که به نام روز هنرانقلاب اسلامی نام گذاری شده است و همه ساله از ۲۰ تا ۲۷ فروردین ماه هفته انقلاب اسلامی گرامی داشته می شود.

وی با بیان اینکه بررسی میزان پرداختن به ارزش‌های انقلاب اسلامی در فرهنگ و هنر کشور جای تامل دارد، اضافه کرد: باید بررسی شود که به چه میزان به اهداف خود در این زمینه عمل کرده و به چه میزان در حد شعار باقی مانده است.

رییس حوزه هنری استان اصفهان  با بیان اینکه امروزه بیش از هر موضوع دیگری در اشعار، تصنیف‌ها و نقاشی‌ها به مباحث عاشقانه پرداخته می‌شود، افزود: باید از پرداختن به این موضوعات کاسته و بیشتر به هنر انقلابی بپردازیم تا پیروزی های مردم و رشادت ها را به تصویر کشیده و حقیقت را تبلیغ کنیم، چرا که این اتفاق نیاز و ضرورت جامعه است.

وی ادامه داد: اکنون از ابزارهای هنر برای تکرار مکررات که از ابتدا بوده استفاده می‌کنیم و در حقیقت هنر انقلابی همچنان مغفول مانده است؛ برگشتن به این محتواها و هنر انقلابی یکی از اصلی ترین موضوع ها است و می طلبد به آن توجه شود.

احمدی فر با بیان اینکه شهید آوینی در هنر خود به جنبه‌های هنری انقلاب اسلامی پرداخت، افزود: این هنر یک مسلک و مرام اجتماعی است و می‌طلبد که هنرمندان با این رویه، هنرخودشان را به تصویر بکشند و به رسالت خودشان عمل کنند و از هنر به عنوان کاربرد اصلی آن در راستای محتوای انقلاب اسلامی بهره ببرند.

کد خبر 372645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.