مشارکت دانشگاه اصفهان با شهرداری در حوزه شهر هوشمند

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به مشارکت شهرداری اصفهان در حوزه شهر هوشمند، گفت: با توجه به اینکه شهرداری اصفهان در این زمینه اسپانسر شده است و قول همکاری داده، قرار است در تحلیل دیتاها با مشارکت دانشگاه اصفهان اقداماتی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی بهلولی امروز -چهارشنبه ۲۱ فرودین ماه- در نشست خبری سومین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها که در کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومانی در زمینه  آزمایشگاه علمی برای اینترنت اشیاء مدنظر قرارگرفته است تا دانشجویان بتوانند به‌صورت عملی در این زمینه فعالیت کنند.

وی با اشاره به فعالیت دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان باسابقه ۳۱ ساله و جذب دانشجو در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری، افزود: دانشکده کامپیوتر دانشگاه اصفهان از ۲۰ سال گذشته پذیرش دانشجو در مقطع ارشد و از ۱۵ سال گذشته پذیرش در دوره دکتری را آغاز کرده است؛ تاکنون دو هزار و ۶۰۰ دانشجو در رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه اصفهان فارغ‌التحصیل شده‌اند که ۵۰۰ دانشجو در مقطع ارشد، ۸۰ دانشجوی دکتری و مابقی در مقطع کارشناسی بوده‌اند.

مسئول کمیته اینترنت اشیاء دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان با اشاره به بین‌رشته‌ای بودن رشته اینترنت اشیاء، اظهار کرد: باید در مقاطع ارشد و دکتری، سرفصل‌های درسی در زمینه اینترنت اشیاء اختصاص یابد چراکه جامعه به افراد متخصص در این زمینه نیاز خواهد داشت.

بهلولی با بیان اینکه صنعت نسل چهارم به اینترنت اشیاء مجهز است، گفت: در حال حاضر باید شرکت‌ها و کارخانه‌های صنعتی در این زمینه آموزش ببینند چراکه در آینده اکثر وسایل این شرکت‌ها از نسل چهار است؛ صنایع مختلف باید به صورت آهسته در صنعت نسل چهار ورود پیدا کنند.

بهلولی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در حوزه شهر هوشمند اسپانسر شده و قول همکاری در این زمینه را به ما داده است، خاطرنشان کرد: اقداماتی که در این زمینه در قالب همکاری و مشارکت دانشگاه اصفهان با شهرداری قرار است صورت پذیرد، تحلیل دیتاها است.

کد خبر 372638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.