کاهش ۳۳ درصدی جرائم و تصادفات نوروزی در سمیرم

سمیرم- فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم گفت: جرائم و تصادفات رانندگی نوروزی در شهرستان سمیرم ۳۳ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ سهراب قرقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم با اشاره به حضور بالغ بر یکصدو ۵۰ هزار مسافر نوروزی در این شهرستان اظهار کرد: بنا بر اعلام مرکز آمار بالغ بر ۹۸ درصد جمعیت مسافران نوروزی شهرستان ایرانی بوده‌اند که از این تعداد بیش از ۵۰ هزار نفر در مدارس، حسینیه‌ها، کمپ‌ها، خانه‌های مسافر، مسافرخانه‌ها و هتل‌ها اسکان داده شده‌اند.

وی تصریح کرد: پلیس سمیرم در ایام نوروز با شعار نشاط بهاری، نظم و قانونمداری و با به‌کارگیری تمامی امکانات و تجهیزات طرح عملیات نوروزی را با هدف تامین نظم و امنیت در دو حوزه ویژه شهروندان و مسافران نوروزی اجرا کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم افزود: در این رابطه هشت ایستگاه نوروزی در مرکز شهرستان، ونک، حنا، وردشت، پادنا، چهارراه و بیده به صورت شبانه روزی در جهت تامین نظم و امنیت راه اندازی و در اختیار شهروندان بود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح آرامش بهاری که در شهرستان سمیرم اجرا شد با تلاش‌های صورت گرفته طی پاکسازی تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و اماکن تفریحی تاریخی شهرستان تعداد ۶۰ نفر معتاد سارق متجاهر شناسایی، دستگیر و به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

قرقانی با اشاره به کاهش ۳۳ درصدی وقوع سرقت در نوروز ۹۸ عنوان کرد: در ایام نوروز کشفیات سرقت‌ها و دستگیری سارقان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته و در راستای طرح عملیاتی ظفر ۱۱ فقره کالای قاچاق به ارزش ۱۴ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال کشف و در همین رابطه نیز ۱۳ نفر بازداشت همچنین هفت دستگاه خودروی سواری و سه دستگاه اتوبوس توقیف شدند.

وی با اشاره به عملکرد شبانه روزی پلیس راهور شهرستان تصریح کرد: در طول اجرای طرح نوروزی بیش از ۹۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۶ نفر بازداشت شدند همچنین هشت دستگاه خودرو توقیف و سه باند قاچاق مواد مخدر متلاشی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم امنیت را رکن اصلی زندگی اجتماعی و لازمه سلامت و بقای جامعه عنوان کرد و گفت: در ایام نوروز سال جاری بالغ بر ۵۷۴ تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده است.

به گزارش ایمنا شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

کد خبر 372634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.