امنیت در اینترنت اشیاء اهمیت زیادی دارد

دبیر علمی همایش بین المللی اینترنت اشیاء گفت: دانشگاه اصفهان یکی از بهترین آکادمی‌ها در زمینه امینت سازی اینترنتی است و برنامه‌های متنوعی برای امنیت اینترنت اشیاء داریم. امنیت در IOT (اینترنت اشیاء) اهمیت زیادی دارد بنابراین تلاش زیادی در این زمینه انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز شاه قلی - چهارشنبه  ۲۱ فرودین ماه- در نشست خبری "سومین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها" که در کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اینترنت اشیاء قبل از اینکه یک فناوری باشد، یک مفهوم است زیرا با استفاده از فناوری‌های مختلف به یکی از مفاهیم حوزهIT  (فناوری اطلاعات) تبدیل ‌شده است.

وی با بیان اینکه تعداد تکنولوژی‌های ارتباطی در سال‌های گذشته به اندازه‌ای نبود که بتواند بخش عظیمی از اینترنت اشیاء را در بر بگیرد، افزود: پیشرفت تجهیزاتی مثل حسگرها و هوش مصنوعی در حدی شده است که بتواند ارتباط خوبی با اشیاء برقرار کند. همچنین با سرعت زیادی مفهوم IOT (اینترنت اشیاء) شناخته شده و در پیک حوزه IT قرار دارد.

دبیر علمی همایش بین المللی اینترنت اشیاء گفت: نیاز است که هرچه زودتر از جنبه‌های پژوهشی، علمی و... به فناوری اینترنت اشیاء در کشور بپردازیم، بی شک بخش عمده‌ای از این رسالت بر عهده دانشگاه‌ها است تا در راستای اینترنت اشیاء گام‌های موثری بردارند. وی افزود: یکی از راه‌های توجه به این فناوری مهم، برگزاری کنفرانس IOT (اینترنت اشیاء) است زیرا با برگزاری همایش اینترنت اشیاء، مجامع علمی و صنعتی می‌توانند با پیشرفت‌های این حوزه آشنا شده و از آن بهره ببرند.

شاه قلی با بیان اینکه همایش اینترنت اشیاء به دو محور اصلی تقسیم می‌شود، تصریح کرد: محور اول و اصلی این همایش پرداختن به فناوری‌های فراگیر همچون سخت‌افزار، نرم‌افزار و شبکه است، اما در محور دوم سعی شده به کاربردهایی که بر مبنای این مفهوم شامل استفاده از اینترنت اشیاء در شهر هوشمند، حوزه سلامت، حمل‌ونقل و صنایع است، پرداخته شود.

وی از جمله سخنرانان این همایش را پرفسور "راف بوتابا" (Rauf Boutaba) از دانشگاه واترلو کانادا، پرفسور "حسین صراف زاده" از انستیتو فناوری یونیتک نیوزلند، "راب ون کران برگ" (Rob Van Kerannburg) از اروپا ذکر کرد.

دبیر علمی همایش بین المللی اینترنت اشیاء با بیان اینکه ۱۰۰ مقاله برای حضور در این همایش به دبیرخانه ارسال ‌شده بود، گفت: ۴۰ درصد از این مقالات برای ارائه در کنفرانس‌ها پذیرفته شد. در این همایش کارگاه‌های آموزشی در مورد رابطه با شبکه‌های هوشمند برق، هوشمند سازی صنایع و  پردازش مه برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون امنیت در حوزه اینترنت اشیاء و راهکارهای مقابله با هکرها، تصریح کرد: دانشگاه اصفهان یکی از بهترین آکادمی‌ها در زمینه امینت سازی اینترنتی است و برنامه‌های متنوعی برای امنیت اینترنت اشیاء داریم. امنیت در IOT (اینترنت اشیاء) اهمیت زیادی دارد بنابراین تلاش زیادی در این زمینه انجام گرفته است.

رویداد بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها در تاریخ ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 372631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.