قرار دادن سپاه در لیست تروریست‌ها هزینه زیادی برای آمریکا خواهد داشت

نطنز_عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اقدام نابخردانه آمریکایی‌ها در تروریست خواندن سپاه پاسداران برای آنها هزینه بر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، مرتضی صفاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف آمریکا از قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی این است که در گام نخست فشار مضاعفی را بر ایران بیاورد و همچنین به نتانیاهو در انتخابات اسراییل امتیاز بدهد.

وی گفت: آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ، موضوعی را با عنوان فشار حداکثری بر ایران مطرح کرده و همه تحریم‌های گذشته و اقدام اخیر آن‌ها در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریستی در همین راستا بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: با توجه به برگزاری انتخابات در سرزمین اشغالی، این اقدام آمریکا دادن امتیاز به نتانیاهو برای پیروزی بوده است چراکه آن‌ها از ایران و سپاه پاسداران واهمه دارند و این اقدام در جهت حمایت از نتانیاهو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها در این موضوع به دنبال درگیری نظامی با ایران نبودند، اما باید بدانند که این اقدام چه تبعاتی برای آن‌ها دارد و قطعاً اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته که نخستین اقدام متقابل، تروریستی قلمداد کردن نیروهای نظامی آمریکایی در غرب آسیا است.

صفاری خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که چنین تصمیماتی برای آن‌ها هزینه‌بر خواهد بود و بی‌جواب نمی‌ماند، در همین راستا مجلس با تصویب لایحه‌ای دست دولت و نیروهای نظامی را برای اقدام متقابل باز می‌گذارد.

وی افزود: وقتی نیروی نظامی یک کشور که رکن اصلی حفظ امنیت و ثبات کشور و همچنین دارای محبوبیت بین مردم است در لیست تروریستی قرار می‌گیرد، نشان از غیرمعقول بودن این موضوع و غیرقابل قبول بودن آن است.

 رییس کمیته روابط خارجی مجلس اظهار کرد: مقامات آمریکایی بارها اذعان داشته‌اند که سپاه بیش از سایر نهادها و کشورها در منطقه بر علیه تروریست اقدام کرده است، اما اکنون در این اقدام غیر معقولانه نام سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار می‌دهند.

صفاری گفت: آمریکا از زمان آغاز رییس جمهوری ترامپ، اقدامات نابخردانه‌ای از قبیل خروج از برجام، خروج از معاهده پاریس، خروج از یونسکو و اقدامات این چنینی انجام داده که این اقدامات باعث برهم خوردن ثبات و امنیت جهان خواهد شد.

کد خبر 372627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.