دیگ جوشان نقش جهان در انتظار پرچم‌های زرد

حساسیت بازی روز جمعه سپاهان و استقلال آنقدر زیاد هست که سکوهای طبقه دوم استادیوم نقش جهان هم توسط هواداران سپاهان پر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا در تاریخ فوتبال اصفهان روزهای بسیار زیادی وجود داشته که در یاد و خاطره علاقمندان به سپاهان و ذوب‌آهن باقی مانده است. خاطراتی شیرین مثل آن ۱۳ قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی سپاهان و ذوب‌آهن باعث شده تا فوتبال اصفهان به عنوان یک پای ثابت رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی در این ۱۸ سال گذشته همیشه در کورس رقابت با سایر مدعیان باشد.

اما جدا از این اتفاقات و رقابت سپاهان بر سر قهرمانی لیگ هجدهم، شاید فردا (جمعه) اتفاق تاریخی دیگری در کارنامه فوتبال اصفهان به ثبت برسد که روز جمعه ۲۳ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ را تبدیل به قابی ماندگار در فوتبال اصفهان و حتی ایران کند.

رقابت سپاهان و استقلال در این هفته هرچند که به اندازه دوئل تاریخی سپاهان و پرسپولیس، برای هواداران اصفهانی جذاب نیست ولی با این حال حضور سپاهان در بین مدعیان از یک‌طرف و احتیاج شاگردان امیر قلعه‌نویی به هر ۳ امتیاز این بازی باعث شده تا از همان ابتدای هفته بحث میزبانی سپاهان در این بازی تبدیل به یکی از سوژه‌های اصلی رسانه‌ها شود و همه منتظرند تا در روز جمعه شاهد استفاده از طبقه دوم استادیوم نقش جهان هم باشند.

 از آذرماه سال ۹۵ که نقش جهان به صورت رسمی مورد بهره‌برداری مجدد قرار گرفت تا به امروز چند بازی بسیار حساس و تعیین‌کننده در این استادیوم برگزار شده که ظرفیت حدودا ۴۰ هزار نفره طبقه اول را پر کرده است ولی با این حال هنوز از سال ۷۱ به بعد که کلنگ احداث نقش جهان به زمین زده شد تا الان هیچ‌کس شاهد جمعیت ۷۵ هزار نفره در استادیوم نقش جهان نبوده و رقم خوردن این اتفاق فردا عکسهایی بسیار زیبا و خاطره‌انگیز را در قاب فوتبال اصفهان به ثبت می‌رساند.

آخرین باری که نقش‌جهان پیش چشم هواداران فوتبال شرمنده شد بازی رفت سپاهان و پرسپولیس در جریان رقابت‌های لیگ برتر بود که چند هزار هوادار سپاهانی مجبور شدند به خاطر پر شدن ظرفیت طبقه پایین استادیوم به خانه برگردند و فرصت تماشای زنده این بازی را از دست بدهند.

با این حال بنا بر اظهارات مدیران مسئول در مجموعه فولاد مبارکه و البته باشگاه سپاهان مشکل خاصی در ارتباط با استفاده از طبقه دوم در روز جمعه وجود ندارد و اگر تماشاگر به تعداد کافی به استادیوم بیاید درب‌های طبقه دوم برای نخستین‌بار به روی هواداران باز خواهد شد.

از طرف دیگر استقلالی‌ها هم بعد از شکست در دربی پایتخت توانستند یک برد بسیار خوب در مقابل الهلال عربستان به دست آورند و این یعنی استقبال هواداران آبی‌پوش هم در روز جمعه بسیار خوب خواهد بود و البته سپاهانی‌ها هم که قبلا اثبات کرده‌اند در این روزهای حساس تیمشان را تنها نمی‌گذارند. تعطیلی آخر هفته در کنار بهبود شرایط جوی و گرم شدن هوا همه چیز را برای یک میزبانی شایسته و ۷۵ هزار نفره در دیگ جوشان نقش جهان فراهم کرده و اگر این نمایش بزرگ با برتری سپاهان به پایان برسد اصفهانی‌ها تا سال‌ها بعد می‌توانند از ۲۳ فروردین سال ۹۸، به عنوان یک روز تکرار نشدنی در فوتبال اصفهان یاد کنند.

کد خبر 372625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.